تاریخ انتشار۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 297175
مسئول شعبه پیرانشهر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:

​همکاری و مشارکت علمای شیعه و سنی افزایش یابد

مسئول شعبه پیرانشهر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: نخبگان و علمای شیعه و اهل سنت وظیفه دارند در مجالس و محافل سخنرانی، جامعه را نسبت به ماهیت جریان های تکفیری و خطرهای ناشی از آن آگاه کنند لذا همکاری و مشارکت علمای شیعه و سنی باید افزایش یابد.
​همکاری و مشارکت علمای شیعه و سنی افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا محمد صالح هاشم آبادی در همایش وحدت و همدلی اظهار داشت: برگزاری نشست ‌های مشترک علمای مذاهب و اندیشمندان باعث می‌شود ارتباط بین ادیان و مذاهب بیشتر شود و هرچه این آشنایی و ارتباط نزدیک افزایش پیدا کند، تعصب های کورکورانه کاهش می یابد.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت ارومیه افزود: استان آذربایجان غربی به دلیل بافت جمعیتی شیعه و سنی باید به امر اسلام و مقام معظم رهبری عمل کنند.

وی اضافه کرد: تفاهم، تعامل و تعادل میان علمای شیعه و سنی می تواند سبب شناخت بیشتر و ایجاد وحدت بین مسلمانان باشد.

مسئول شعبه پیرانشهر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان با تاکید به اینکه اساس وحدت با علما ممکن است، تصریح کرد: وحدت توصیه اسلام است که باید علما با احساس مسوولیت در تحقق آن با تمام قدرت وارد شوند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت ارومیه با اشاره به اینکه اندیشمندان و علما باید زمینه های رشد و شکوفایی مسلمانان را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: اختلاف میان شیعه و سنی در مسائل اصولی اسلام نیست، بلکه اختلاف در جزئیات است که تعامل می تواند در تحقق وحدت و توجه به اصول مؤثر باشد.

وی با اشاره به اصل تعاون در تحقق وحدت و یاری میان مذاهب اسلامی، تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه دیدیم که مردم ایران فراتر از مذهب و قوم چگونه در تعامل و تعاون با یکدیگر در حل مشکلات مردم زلزله زده کرمانشاه همکاری کردند.

هاشم آبادی بیان کرد: دشمن می داند اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند از پس آنها بر نمی آید و به همین دلیل می خواهد میان آنها تفرقه ایجاد کند.
https://taghribnews.com/vdciyyarwt1a3z2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی