تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 297472
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(98)

احیای فرهنگ وقف یکی از الزامات تمدن نوین اسلامی است

نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احیای فرهنگ وقف را یکی از الزامات تمدن نوین اسلامی دانست و از وقف به عنوان سرمایه مسلمانان یاد کرد.
احیای فرهنگ وقف یکی از الزامات تمدن نوین اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امروز در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران با اشاره به جایگاه وقف در فرهنگ اسلامی از مساجد، مراکز علمی و فرهنگی به عنوان موقوفاتی یاد کرد که در پیشرفت مسلمانان بسیار موثر بوده اند.
 
وی با اشاره به نقش مسجد در تمدن اسلامی گفت: خدا مساجد را برای ذکر خود قرار داده و اگر بخواهیم امت اسلامی با دین زندگی کند باید به نقش مسجد توجه کرد و از صدر اسلام تاکنون مساجد نقش مهمی داشته اند.
 
محمدی افزود: حضرت امام خمینی(ره) نیز از مسجد به عنوان سنگر یاد کردند و در ایران 70 هزار مسجد وجود دارد.
 
رییس سازمان اوقاف گفت: مراکز علمی آموزشی و پژوهشی و همچنین کتابخانه‌ها از موقوفات هستند که در تمدن اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و بیش از شش هزار و 800 موقوفه فرهنگی در ایران وجود دارد که به مردم خدماتی را ارائه می دهند.
 
محمدی افزود: دشمنان اسلام زمانی که به کشورهای مسلمان حمله می کنند معمولاً این مراکز را مورد حمله قرار می‌دهند.
 
وی سنت حسنه وقف را زمینه  ساز ایجاد امنیت اجتماعی و برقراری عدالت دانست و گفت: در صدر اسلام هر یک از صحابه یک موقوفه داشت.
 
رئیس سازمان اوقاف افزود: از این رو معتقدیم احیای فرهنگ وقف یکی از الزامات برای احیای تمدن نوین اسلامی است.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 12 سال گذشته گفت: اگر مسلمانان بخواهند عزت دوران گذشته را به دست آورند باید نسبت به تولید علم و فن‌آوری تلاش بیشتری کنند.
 
 حجت الاسلام محمدی پیشنهاد داد تا دبیرخانه مستقلی برای بررسی نقش وقف در ایجاد تمدن نوین اسلامی و حفظ و استمرار آن ایجاد شود و به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.
 

 
https://taghribnews.com/vdciyyarrt1a352.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی