تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 295276

روسیه حضور نظامی آمریکا در سوریه را اشغالگری خواند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، عدم عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از سوریه پس از نابودی داعش، سوال‌هایی را پیرامون اهداف حقیقی آمریکا برمی‌انگیزد.
روسیه حضور نظامی آمریکا در سوریه را اشغالگری خواند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه روسیا الیوم اعلام کرد؛ ماریا زاخاروفا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: وزارت دفاع آمریکا ۱۳ نوامبر با صراحت اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور پیش از دستیابی به پیشرفت در حل و فصل سیاسی و دستیابی به راه‌حل پایان بحران، سوریه را ترک نخواهند کرد.
 
زاخاروفا در ادامه گفت: همان طور که می‌دانیم ایالات متحده خودسرانه این تصمیم را گرفته است. ما بارها به واشنگتن گوشزد کردیم که اینگونه اظهارات، سوالاتی را پیرامون اهداف حضور نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف در سوریه برمی‌انگیزند.
 
وی افزود: آمریکا و ائتلاف نه تنها بدون اجازه یا دعوتی از سوی دمشق بلکه با نقض اراده دولت قانونی این کشور در سوریه حضور دارند و در واقع اقدامات آنها چیزی شبیه به اشغالگری است.
 
زاخاروفا در ادامه گفت: بر اساس قطعنامه سازمان ملل به شماره ۲۲۵۴، آمریکا و جامعه بین‌الملل متعهد به رعایت اصول احترام به وحدت اراضی سوریه بدون هیچ قید و شرطی هستند.
 
آمریکا اعلام کرده که حتی بعد از شکست داعش نیز حضور نظامی خود را در سوریه حفظ می‌کند.
 
https://taghribnews.com/vdciywarqt1a3r2.cbct.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی