تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 248278
آیت الله اراکی در همایش وحدت اسلامی مسکو:

قرآن کریم وحدت را بهترین نعمت و تفرقه را بدترین عذاب ذکر کرده است

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه تفرقه و جنگ‌های داخلی بدترین معضلی است که باعث نابودی امت‌ها می‌شود، اظهار داشت: قرآن کریم وحدت را بهترین نعمت و تفرقه را بدترین عذاب برای مسلمین ذکر کرده است.
قرآن کریم وحدت را بهترین نعمت و تفرقه را بدترین عذاب ذکر کرده است
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز چهارشنبه طی سخنانی در همایش بین‌المللی"وحدت اسلامی-وحدت مسلمین: مبنای گفتگو" که در مسکو برگزار شد، گفت: امیدوارم این اجتماع بتواند حلال مشکلات مسلمین و موجب وحدت بین مسلمین شود.
 
وی با بیان اینکه تفرقه و جنگ‌های داخلی بدترین معضلی است که باعث نابودی امت‌ها می‌شود، افزود: قرآن کریم وحدت را بهترین نعمت و تفرقه را بدترین عذاب برای مسلمین ذکر کرده است. اخوت، الفت و وحدت بعنوان بزرگترین نعمت خداوند مورد تأکید قرار گرفته در حالیکه تفرقه باعث پراکندگی و نابودی می‌شود.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه بزرگترین خطری که یک جامعه را تهدید می‌کند خطر تفرقه است، اظهار داشت: مهمترین وظیفه مسلمین حفظ وحدت است که از همه تکالیف مهمتر است.
 
دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همه باید برای ایجاد وحدت تلاش کنند، خاطر نشان کرد: علمای اسلام و نخبگان جهان اسلام باید در اندیشه وحدت امت اسلامی باشند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه باید خود مسلمین در حل مشکلات میان یکدیگر تلاش کنند، افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از همین جا آمادگی خود را برای هر برنامه‌ای برای ایجاد وحدت و همبستگی میان مسلمین اعلام می‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به آیه شریفه (اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا)، اظهار داشت: همه ادیان پیامشان یکی است و ما می‌توانیم با سایر ادیان نیز به وحدت برسیم. وظیفه داریم پیام صلح را به سایر ادیان برسانیم و تلاش کنیم جنگ را از همه ملت‌ها دور کنیم.

آیت الله اراکی اظهار داشت: هیچ کس اجازه ندارد، جنگ بین امت اسلامی و مسلمانان ایجاد کند. امروز مهمترین وظیفه سیاستمداران دنیای اسلام این است که از سکوت دست بردارند و برای رسیدن به وحدت فکر و راه حلی بیاندیشند.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciyvarvt1a5r2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی