تاریخ انتشار۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۴
کد مطلب : 268276

​ اعتصاب غذای مقامات آفریقای جنوبی در همبستگی با اسرای فلسطینی

یک بنیاد ضد نژادپرستی در آفریقای جنوبی، از برگزاری یک اعتصاب غذای 24 ساعته مردمی در این کشور برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین خبر داد.
​ اعتصاب غذای مقامات آفریقای جنوبی در همبستگی با اسرای فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بنیاد" احمد کاترادا"، همرزم نلسون ماندلا رهبر ضد نژادپرستی آفریقای جنوبی، دیروز (دوشنبه) از برگزاری یک اعتصاب غذای 24 ساعته مردمی برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین با حضور مقامات ملی این کشور خبر داد.
 
"کورارا کِکانا" از مقامات این بنیاد و عضو کمیته همبستگی فلسطین اعلام کرد: در این اعتصاب غذای ملی بسیاری از شخصیت های سیاسی و ملی آفریقای جنوبی از جمله، سریل رامفوسا، معاون رییس جمهور، آیاندا دلاودو، وزیر ارتباطات، آرون موتسوالدی، وزیر بهداشت و بسیاری از سفرای این کشور در کشورهای اسلامی شرکت کردند.
 
وی در این خصوص گفت: بسیاری از شهروندان با نژاد، قومیت و فرهنگ های مختلف و نیز برخی مقامات عالی رتبه در این اعتصاب غذا شرکت کردند تا همبستگی خود را با مردم سرزمین اشغالی به گوش جهانیان برسانند و آنها را از وضعیت زندانیان سیاسی در بند صهیونیست های غاصب آگاه سازند.
 
در این اعتصاب غذا که از ساعت 18 یکشنبه (به وقت محلی پرتوریا) آغاز شد و تا ساعت 18 دوشنبه پایان یافت، قرار بر این شد که اعتصاب کنندگان فقط از آب و نمک که غذای زندانیان سیاسی فلسطینی طی 26روز گذشته بود، استفاده کنند.
 
این گزارش حاکی است که علاوه بر مسلمانان آفریقای جنوبی، بسیاری از مبارزان ضد نژاد پرستی این کشور نیز که تجربه تلخ ظلم و فلاکت عصر سیاه آپارتاید را تجربه کرده بودند دیروز به همراه چندین نهاد این کشور همبستگی خود را با زندانیان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
 
حزب حاکم کنگره ملی آفریقا (ای ان سی) نیز به تازگی روش دستگیری و بازداشت خودسرانه و بدون محاکمه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی را همچون ویژگی های رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی ارزیابی کرده است.
 
اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی در اعتراض به شرایط نامساعد زندان های رژیم صهیونیستی و دستیابی به حقوق زندانیان و برخوردهای ظالمانه اداره زندان های این رژیم و سلب حقوق شان، از 17 آوریل (28 فروردین) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.
https://taghribnews.com/vdciyvarqt1aqr2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی