تاریخ انتشار۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 266179

حشد شعبی آماده حمله به تلعفر در غرب موصل/حمله ناکام داعش به جنوب شهر موصل

نیروهای حشد شعبی آمادگی خود را برای ورود به درگیری‌های غرب موصل اعلام و بر مشارکت خود در درگیری‌های به تعویق افتاده تلعفر تأکید کردند.
حشد شعبی آماده حمله به تلعفر در غرب موصل/حمله ناکام داعش به جنوب شهر موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ابومهدی المهندس" معاون رئیس نیروهای حشد شعبی اظهار داشت: شهرستان تلعفر در غرب موصل آخرین مقر داعش در این بخش از موصل است؛ نیروهای حشد شعبی آمادگی کامل برای آزادسازی تلعفر را دارند و حتی آماده کمک به عملیات غرب موصل هستند.

المهندس افزود: حشد شعبی به رغم حساسیت بالایی که در قبال آن وجود دارد، آماده مشارکت در حمله به تلعفر است؛ مرزهای سوریه در دسترس حشد شعبی است و طبق سیر تحولات درگیری‌ها، نیروهای ما می‌توانند برای نابودی داعش به سوریه هم بروند.

وی افزود: حشد آماده مشارکت است چرا که آمادگی تحرک به سمت موصل یا مرزهای سوریه یا تلعفر را دارد، اما منتظر خواهد بود تا ببیند روند درگیری‌ها چه خواهد شد؛ آنها احتمالا در خود شهر یا تلعفر یا در بخش غربی موصل به ما نیاز داشته باشند و نیروهای حشد دست به مانور عظیم زده و تحولات بزرگی را در مرحله آینده رقم خواهند زد.

سرلشگر "معن السعدی"سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم نیز اعلام کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم  از محورهای مختلف حرکت خود را به سمت بخش قدیمی موصل، آغاز کرده‌ و  آنها محاصره بخش قدیمی موصل را تکمیل کرده‌اند.

از سوی دیگر  رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال روز شنبه از کشته شدن چهار سرکرده داعش و نابودی تانکر بمب‌گذاری شده در غرب موصل خبر داد.

وی ادامه داد، نیروهای پلیس فدرال از چهار محور در باب الطوب از سمت رود دجله، باب الجدید از سمت گاراژ بغداد، از سمت غرب در قضیب البان و محله الثوره به سمت الزنجیلی در حال پیشروی به سمت بخش قدیمی موصل هستند.

این در حالی است که شبکه المیادین گزارش داد، نیروهای عراقی حلقه محاصره داعشی‌ها را در اطراف مسجد النوری جایی که ابوبکر البغدادی خلافت خود را اعلام کرد، تنگ‌تر کرده‌اند.

خبر دیگر اینکه، نیروهای عراقی حمله انتحاری داعش به شمال شهر حمام العلیل در جنوب موصل را ناکام گذاشتند.

" رائد شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهای وابسته به این دستگاه که در منطقه العریج در شمال شهر حمام العلیل مستقر هستند، حمله عاملان انتحاری داعش را ناکام گذاشته و چهار نفر از آن‌ها را از پای درآوردند.

نیروهای عراقی پیشتر شهر حمام العلیل و بیشتر مناطق جنوب موصل را از چنگ داعش آزاد کردند.
 
https://taghribnews.com/vdciyqar3t1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی