تاریخ انتشار۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 173479
الزهار:

اکنون شاهد وقوع انتفاضه ای واقعی در کرانه باختری و قدس هستیم

یکی از رهبران حماس با بیان اینکه ما همواره بر نیروی انسانی عظیمی که در کرانه باختری و قدس داریم اتکا داشته ایم، اظهار داشت: اکنون نیز شاهد وقوع انتفاضه ای واقعی در این منطقه هستیم.
اکنون شاهد وقوع انتفاضه ای واقعی در کرانه باختری و قدس هستیم
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "محمود الزهار" یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت: این مردم قدس هستند که ناگزیرند از آن دفاع کنند، اکنون نیز شاهد همین امر هستیم.

وی با بیان اینکه ساکنان قدس اعم از زن و مرد همواره ارتباطشان را با مسجد الاقصی حفظ کرده اند و در آن نماز می خوانند، اظهار داشت: اقدامات ابلهانه رژیم اشغالگر اسرائیل همواره علیه خودش است، این رژیم در سال ۲۰۰۰ با همین گونه اقدامات انتفاضه مسجد الاقصی را به وجود آورد و سرانجام منجر به بیرون راندن اشغالگران از نوار غزه و کوتاه شدن موقتی دستش از قدس شد.

الزهار افزود: اشغالگران که تا کنون برای ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی محدودیت های سنی اعمال می کردند اکنون تصمیم گرفته اند با اجرای طرح تقسیم بندی زمانی و مکانی به تدریج مسجد الاقصی را ویران کنند تا به جای آن معبد ادعایی خود (هیکل سلیمان) را احداث کنند.

وی گفت: ما همواره بر نیروی انسانی عظیمی که در کرانه باختری و قدس داریم اتکا داشته ایم، اکنون نیز شاهد وقوع انتفاضه ای واقعی در این منطقه هستیم، سلاحی که فلسطینی ها اکنون به آن متوسل شده اند حملات خودرویی و استفاده از لاستیک های خودرو و سنگ است.

الزهار افزود: ما با دو مشکل مهم روبرو هستیم. نخستین مشکل مربوط به همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اشغالگران علیه نیروهای مقاومت و مدافعان مسجد الاقصی است و این در حالی است که مسئولان تشکیلات خودگردان به صورت گسترده ای در رسانه ها از لزوم دفاع از مسجد الاقصی سخن می گویند. مشکل دوم اقدامات سرکوبگرانه اشغالگران است، آنها نمی خواهند تجربه غزه که منجر به بیرون راندن اشغالگران شد تکرار شود.
https://taghribnews.com/vdciypaz3t1ay52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی