تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۵
کد مطلب : 213177

افزایش آمار شهدای انتفاضه/حضور هزاران فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی

در تازه‌ترین عملیات شهادت طلبانه در نزدیکی شهرک "کفار ادومیم" واقع در شرق قدس اشغالی، یک جوان فلسطینی به شهادت رسید و آمار شهدای انتفاضه به 104 نفر رسید.
افزایش آمار شهدای انتفاضه/حضور هزاران فلسطینی در نماز جمعه مسجد الاقصی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روز گذشته یک جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک "کفار ادومیم" در قدس اشغالی با خودروی خود دو نظامی صهیونیست را زیر گرفت و پس از آن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت وی تیراندازی کردند و او را به شهادت رساندند.

با شهادت این جوان فلسطینی، شمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز انتفاضه در اول اکتبر تا کنون به 104 نفر رسید و علاوه بر آن بیش از دو هزار نفر نیز در نتیجه حملات نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.

خبر دیگر اینکه بیش از 20 هزار فلسطینی از کرانه باختری، قدس، سرزمین های اشغالی 1948 و نوار غزه روز گذشته به منظور اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی راهی بیت المقدس شدند.

نظامیان صهیونیست به تدابیر امنیتی خود در خیابان ها و کوچه های شهر بیت المقدس و اطراف مسجد مبارک الاقصی شدت بخشیدند و مانع ورود برخی از فلسطینیان به این مسجد شدند .  

مفتی قدس و فلسطین در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر ضرورت بازگرداندن جنازه های شهدای انتفاضه قدس، گفت: فلسطینیان حق دارند که فرزندانشان را مطابق احکام اسلامی تشییع و دفن کند.

"شیخ محمد حسین" از نهادهای بین المللی و حقوقی خواست تا دشمن صهیونیستی را برای تحویل دادن جنازه شهدای انتفاضه قدس تحت فشار قرار دهند.

وی خاطرنشان ساخت: ما ضمن یادآوری رخدادهای مسجد الاقصی برای همه گروه ها و جریان های فلسطینی، از آنها می خواهیم تا وحدت و انسجام و یکپارچگی خود را حفظ  و در راستای تحکیم و تقویت وحدت ملی و برقراری آشتی ملی و پایان بخشیدن به دو دستگی داخلی تلاش کنند تا به هدف خود که همانا ازادی قدس شریف است دست یابند.


 
https://taghribnews.com/vdciyparyt1azz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی