تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 33337

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در سال جديد هجری قمری اتحاد مسلمانان را خواستار شد

دبیر کل اتحادیه جهان اسلام از مردم کشورهای اسلامی و دولت‌ها خواست تا در تمامی مراحل زندگی در صدد تحکیم شریعت اسلام و حفظ وحدت خود باشند.
دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در سال جديد هجری قمری اتحاد مسلمانان را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
دکتر "عبدالله بن عبدالمحسن الترکی" در آستانه فرارسیدن ماه محرم و آغاز سال هجری قمری، ضمن پیامی به مسلمانان جهان، از آنان خواست تا به تأسی از پیامبر اکرم(ص) و استفاده از درس‌های هجرت آن بزرگوار و اصحابشان به مدینه منوره، وحدت صفوف خود را حفظ کرده و با یکدیگر دوستی و همکاری و هماهنگی بیش از پیش داشته باشند.

وی همچنین از مسلمانان خواست تا برای حل مشکلات و چالشهای فراروی جهان اسلام به ویژه مسئله فلسطین و عراق و اقلیت‌های مسلمان سراسر جهان، متحد شده و راه حل مشترکی اتخاذ نمایند.

الترکی مسلمانان را به بررسی سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و تعمق در درس‌های زندگی پربار ایشان فراخواند و افزود:‌ ما باید برای برپایی یک جامعه اسلامی مبتنی بر طاعت خدا و رسول او و دفاع از رسالت خاتم پیامبران، حضرت محمد مصطفی(ص) نسل جوان را با سیره آن بزرگوار آشنا کرده و آنان را به پیمودن راه ایشان ترغیب نمائیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) در قرآن به عنوان "اسوه حسنه" نام برده شده‌اند، (لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ) تأکید کرد: در شرایطی که مسلمانان با تجاوزات و تهدیدات مختلف از سوی دشمنان اسلام مواجه هستند، باید از سیره زندگی بزرگان پیش از خود درس بگیرند و بیش از پیش به خدا و دین اسلام پایبند باشند و با تعاون و همکاری با یکدیگر نتایج خوبی به دست آورند.
https://taghribnews.com/vdciypap.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی