تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 174676

الوفاق انتخابات پارلمانی اخیر بحرین را محکوم کرد

الوفاق، ضمن محکوم کردن انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، می‌گوید رژیم آل خلیفه کارکنان امنیتی را به شرکت در انتخابات مجبور کرده است.
الوفاق انتخابات پارلمانی اخیر بحرین را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، "شیخ علی سلمان" دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق، این اظهارات را روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی که از سوی احزاب مخالف دموکراتیک ملی برگزار شد، بیان کرد.

شیخ علی سلمان گفت: میزان مشارکت در این انتخابات کمتر از ۳۰ درصد بوده است و ۸۰ درصد از شرکت کنندگان در این انتخابات از کارکنان بخش‌های امنیتی و دولتی بوده‌اند. رهبر الوفاق افزود: اراده مردم به خاطر میهن پیروز خواهد شد.

وی افزود: عجب شکستی برای دولت است که از مردمی که از سوی آنان به حاشیه رانده شده است بخواهد رای دهند.

نزدیک به ۳۵۰ هزار تن از مردم بحرین روز شنبه به پای صندوق‌های رای رفتند تا از میان ۲۶۶ نامزدی که عمدتا سنی هستند ۴۰ نماینده پارلمان را انتخاب کنند. دور دوم انتخابات شنبه آینده برگزار می‌شود.

الوفاق و چهار گروه مخالف دیگر روند انتخابات را نمایشی مضحک خوانده و آن را رد کرده‌اند؛ آنها همچنین انتخاب نخست وزیری را خواستار شدند که از رژیم آل خلیفه مستقل باشد.

سلمان روز جمعه پایان انحصار قدرت در بحرین را خواستار شد و هشدار داد که خودداری رژیم آل خلیفه از واگذاری قدرت می‌تواند به افزایش ناگهانی خشونت بیانجامد.

هزاران معترض دموکراسی‌خواه از اواسط فوریه ۲۰۱۱ با برگزاری تظاهرات در بحرین کناره‌گیری خاندان سلطنتی آل خلیفه را خواستار شده‌اند.

گروه‌های حقوق بشر همواره به شدت بحرین را برای سرکوب خشونت‌آمیز معترضان ضد رژیم مورد انتقاد قرار داده‌اند؛ گفتنی است بسیاری از مردم نیز در این بین کشته شدند.
https://taghribnews.com/vdciy5azqt1ayq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی