تاریخ انتشار۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 257052

تظاهرات گسترده در بحرین پس از اعدام 3جوان / انتقاد مقام سازمان ملل/ اعتراض گروه حقوق بشری/واکنش علمای بحرینی و لبنانی

پس از اعلام خبر اعدام 3 جوان بحرینی به دست نظام آل خلیفه، مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور به خیابان ها آمده و تظاهرات کردند.
تظاهرات گسترده در بحرین پس از اعدام 3جوان / انتقاد مقام سازمان ملل/ اعتراض گروه حقوق بشری/واکنش علمای بحرینی و لبنانی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تظاهرات مردم بحرین در برخی مناطق با حمله نیروهای امنیتی و مزدوران آل خلیفه به خشونت کشیده شد، و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم به سوی آنان گازاشک آور و گلوله شلیک کردند.
 
منابع بحرینی تأکید کردند، اهالی شهرهای البوصیبع و الشاخوره در اعتراض به اعدام 3 جوان بحرینی به خیابانها آمدند و ضد آل خلیفه تظاهرات کردند؛ تظاهرکنندگان همچنین با مزدوران آل خلیفه درگیر شدند.
 
 نیروهای آل خلیفه به تظاهرکنندگان در منطقه الدراز گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند که بر اثر آن شماری از تظاهرکنندگان مجروح شدند.
 
نیروهای امنیتی در اطراف منطقه الدراز نیز با تظاهرکنندگان درگیر شدند.
 
اهالی مناطق الدیه و البلاد القدیم هم در اعتراض به جنایت جدید آل خلیفه و اعدام 3 جوان بحرینی، تظاهرات کردند.
 
بحرینی ها همچنین پس از شنیدن خبر اعدام سه جوان به سوی السنابس تظاهرات کردند.
 
این سه جوان شهید بحرینی، "سامی مشیمع"، "عباس السمیع" و "علی السنکیس" نام دارند. دادگاه آل خلیفه این سه جوان بحرینی را به اتهام ادعایی هدف قرار دادن نیروهای پلیس در منطقه "الدیه" به اعدام محکوم کرده بود.
 
انتقاد مقام سازمان ملل از اعدام ۳ جوان بحرینی
 
یکی از مقامات فعال در زمینه حقوق بشر سازمان ملل نسبت به اعدام ناعالانه سه جوان بحرینی واکنش نشان داد.
 
مسئول کمیته پیگیری اعدامهای خارج از قانون ملل متحد در پیامی توییتری نسبت به اعدام سه جوان بحرینی واکنش نشان داد و آن را ناعادلانه خواند.
 
در پست توئیتری دکتر اگنس کالامارد آمده است:
 
بحرین سامی مشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع را اعدام کرد. شکنجه + محاکمه ناعادلانه، ادله واهی: این موارد اعدام فراقانونی هستند.
 
اعتراض گروه بین المللی "ریپریو" به اعدام 3 جوان بحرینی
 
مدیر یک گروه بین المللی مدافع حقوق بشر، اقدام رژیم آل خلیفه در اعدام سه جوان بحرینی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.
 
"مایا فوا" مدیر گروه بین المللی حقوق بشر "ریپریو" در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد: حکم اعدام سه جوان بحرینی برپایه اعترافاتی صادر شد، که زیر شکنجه از آنها گرفته شده بود.
 
وی از دولت انگلیس خواست، به سرعت در روابط خود با بحرین بازنگری کرده و این جنایات هولناک را به روشنی محکوم کند.
 
واکنش روحانی لبنانی به اعدام انقلابیان در بحرین
 
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان هم اعدام انقلابیان در بحرین را نشان دهنده فرمان پذیری آل خلیفه از بیگانگان دانست. 
حجت الاسلام حسین غبریس عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با شبکه ماهواره ای اللؤلؤه درباره اعدام انقلابیان در بحرین گفت: این مساله نشان می دهد که آل خلیفه به دلیل وابستگی و فرمان پذیری از بیگانگان، خیر و صلاح خود را از دست  داده است.
 
وی افزود: دولت بحرین همچنان بر ظلم و ستم علیه همه شهروندان تأکید کرده و در این راستا علما را بیش از دیگران مورد فشار قرار داده است.
 
این روحانی لبنانی با اشاره به محکومیت اقدامات آل خلیفه از سوی علمای شیعه و سنی لبنان تصریح کرد: آل خلیفه به سرکوب آزادی ها، ممنوعیت برگزاری نماز، هدف قرار دادن آیت الله عیسی قاسم به عنوان بزرگترین عالم بحرین، ادامه حبس علما به ویژه شیخ علی سلمان و سلب تابعیت شهروندان می پردازد.
 
حجت الاسلام غبریس خاطرنشان ساخت: نظام تنها به مصالح خود فکر می کند و هیچ اهمیتی به حقوق ملت بحرین نمی دهد . جامعه جهانی باید به نظام فشار بیاورد تا این جنایت ها متوقف شود.
 
وی در پایان خطاب به ملت بحرین گفت: صبر و استقامت شما سبب به ستوه آمدن آل خلیفه شده و با ایستادگی در کنار یکدیگر می توانید عدالت  و دموکراسی را در بحرین محقق کنید
 
روحانی بحرینی:
اعدام انقلابیان بحرینی نشان دهنده اوج بحران میان دولت و ملت است

 
یکی از روحانیان فعال حقوق بشر بحرین نیز اعدام انقلابیان بحرینی را نشان دهنده اوج بحران میان دولت و ملت و همچنین ظلم علیه شیعیان توصیف کرد.
 
حجت الاسلام سید عباس شبر رییس بخش آزادی های دینی انجمن صلح دموکراسی و حقوق بشر بحرین در گفت وگو با شبکه ماهواره ای اللؤلؤه تصریح کرد: صدور حکم اعدام و واکنش سریع و شدید اللحن علمای بحرین نشان دهنده اوج بحران میان نظام و مردم به ویژه شیعیان است.
 
وی درباره احکام اعدام علیه انقلابیان گفت: این احکام در چارچوب ظلم و ستم طایفه ای موجود در این کشور صادر می شوند.
 
این روحانی بحرینی افزود: این احکام کاملا سیاسی بوده و بر اساس اعتراف گیری از متهمان به وسیله شکنجه صورت گرفته است. اعدام شهروندان بر روند اشتباه نظام و برخورد مستقیم با مردم تأکید دارد.
 
حجت الاسلام شبر تأکید کرد که دین اسلام مخالف ریختن خون مردم بی گناه است و نظام آل خلیفه باید به مطالبات مشروع ملت تن دهد.
 
گفتنی است با وجود اعتراض شدید علما و گروه های انقلابی بحرین، نظام آل خلیفه صبح امروز حکم اعدام سه جوان را اجرا کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdciwyarrt1awu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی