تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 288652
حجت الاسلام علم الهدی:

وحدت علمای شیعه و اهل سنت در کشور از برکات انقلاب اسلامی است

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با ارتباط صحیح بین علمای شیعه و اهل سنت، نه تنها آتش افروزی و اختلافات موجود در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان را در کشور خود شاهد نیستیم، بلکه با برادران مودت و وحدت داریم.
وحدت علمای شیعه و اهل سنت در کشور از برکات انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "سید حامد علم الهدی" معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به تأسیس دارالتقریب به فرمان آیت الله بروجردی در قاهره گفت: جریان تقریب بعدها قدری افول پیدا کرد و رژیم گذشته نیز انگیزه ای برای این حرکت نداشت.
 
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا امام (ره) بر مسئله تقریب تأکید کردند و بعدها مقام معظم رهبری با تشخیص صحیح تأسیس مجمع تقریب را فرمان دادند.
 
حجت الاسلام علم الهدی یادآور شد: در طول این سال ها فراز و نشیب هایی داشتیم و حضور در سمینارها، همایش های خارجی و پُر کردن کرسی جمهوری اسلامی و جهان تشیع را یکی از کارهای اساسی دانسته ایم.
 
وی عمده ترین اقدامات مجمع را مربوط به نشست های خارج از کشور دانست و در عین حال گفت: امروز در استان های مرزی و در سطح کشور، دغدغه فکری تقریب که ثمره آن امت واحده است را نمی توان نادیده گرفت و در این حوزه به توفیقات خوبی دست یافته ایم.
 
حجت الاسلام علم الهدی در بخشی دیگری از سخنانش، با ابراز خرسندی از پیگیری مباحث علمی در مجمع تقریب اظهار داشت:در سالگرد این مجمع پایه گذاری انجمن های خودگردان مورد تأکید بود تا در مسیر تقریب ما را کمک کنند.
 
وی با اعلام اینکه ایده و تفکر تقریب امروز طرفداران بسیاری دارد، بیان کرد: در همه  اقشار و نه فقط در بین علما و اندیشمندان، امروز شاهد پیگیری مسئله وحدت هستیم و مسئله اتحاد امت اسلامی که به عنوان یکی از اهداف مهم اسلام و انقلاب اسلامی تعریف شده است، پیگیری می شود.
 
حجت الاسلام علم الهدی لزوم همسویی و حمایت تمام نهادهای مرتبط با تقریب را متذکر شد و خاطرنشان کرد: از طریق این همسویی، به ثمره نهایی یعنی امت واحده در داخل و خارج کشور دست پیدا می کنیم؛ لذا امروز اتحادیه هایی تشکیل می شود تا جمعیت هایی در قالب این اتحادیه ها [در راستای وحدت] فعالیت نمایند.
https://taghribnews.com/vdciwvarrt1avq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی