تاریخ انتشار۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 268852

​واکنش سازمان اسلامی آمریکا به سخنرانی ترامپ در عربستان

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، سخنرانی ترامپ در جمع رهبران برخی کشورهای اسلامی در عربستان را مورد انتقاد قرار داد.
​واکنش سازمان اسلامی آمریکا به سخنرانی ترامپ در عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "نهاد عوض"، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی اعلام کرد: سخنرانی دیروز ترامپ در عربستان به ظاهر با هدف روابط بیشتر با جهان اسلام انجام شد اما یک سخنرانی نمی‌تواند سال‌ها اسلام‌ستیزی و سیاست‌های اسلام‌ستیزانه را تحت‌الشعاع قرار دهد.
 
وی افزود: دولت ترامپ تلاش کرد تا مسلمانان را از ورود به آمریکا منع کند و دولت او همچنان در دادگاه از این کار خود دفاع می‌کند.
 
نهاد عوض گفت: لازمه بهبود روابط با جهان اسلام، سیاست‌های جدید و اقدامات قاطع و نه صرفاً سخنرانی است.
 
وی افزود: این اقدامات قاطع شامل محکوم کردن اسلام‌هراسی، حمایت از حقوق مدنی مسلمانان آمریکا، اتخاذ مواضع عادلانه در مورد خاورمیانه، پایان دادن به تبعیض دینی در مرزها و فرودگاه‌ها، پایان دادن به حمایت از دیکتاتورهایی که سرکوب‌های آنان ایجاد کننده افراط‌‌گرایی و خشونت است و حمایت از اکثریت مسلمانانی است که به صورت صلح‌آمیز به دنبال پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان هستند.
 
ترامپ در اولین سفر خارجی خود از زمان در اختیار گرفتن پست ریاست جمهوری، روز شنبه(۳۰ اردیبهشت) وارد عربستان شد و دو طرف یک توافق تسلیحاتی پرهزینه برای عربستان به قیمت ۱۱۰ میلیارد دلار امضا کردند.
 
ترامپ دیروز (یکشنبه) در نشستی که با حضور رهبران ۴۰ کشور مسلمان در ریاض برگزار شد، سخنرانی کرد. وی و پادشاه عربستان در راستای سیاست‌های مشترک خود مبنی بر ایران‌هراسی، ایران را منشأ تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه خواندند!
 
رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره قرارداد امضا شده مدعی شد که این قرارداد تسلیحاتی «در برابر نفوذ ایران و تهدیدهای مرتبط با ایران در سراسر مرزهای عربستان سعودی است.»
https://taghribnews.com/vdciwvarrt1aqv2.cbct.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی