تاریخ انتشار۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۷
کد مطلب : 248953

پیشروی رزمندگان عراقی به سوی منطقه حمزه

داعش همزمان با عملیات آزاد سازی موصل به دنبال گشودن جبهه‌های جدید است و این گروه با اعزام نیروهای خود به مناطق مختلف تلاش می‌کند ارتش عراق از چند محور به موصل حمله نکند.
پیشروی رزمندگان عراقی به سوی منطقه حمزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مشاور نظامی وزرات دفاع عراق گفت: داعش به دنبال نبردهای حاشیه‌ای در عراق است. 

 "محمد عسکری" در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه درباره ادامه مبارزه ارتش عراق با تروریست‌های داعش و در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دایره نبرد ارتش عراق با داعش گسترده‌تر شود و محدود به موصل نشود؟ گفت: فعالیت داعش محدود به یک مدت کوتاه نیست و بیش از دو سال است که موصل را به عنوان یکی از شهرهای بزرگ اشغال کرده است؛ عناصر داعش مدت‌ها استان‌های الانبار، دیالی و صلاح الدین را در کنترل خود داشتند.

وی افزود: حملات در این دو شهر برنامه ریزی شده بود؛ دولت عراق نیز از یک سال پیش، آمادگی خود را برای آزاد سازی شهر موصل اعلام کرد تا به مردم این کشور اطمینان بدهد.

در این گزارش‌ها، اطلاعاتی وجود داشت که داعش همزمان با عملیات آزاد سازی موصل به دنبال گشودن جبهه‌های جدید است و این گروه با اعزام نیروهای خود به مناطق مختلف تلاش می‌کند ارتش عراق از چند محور به موصل حمله نکند.

 همچنین داعش با این حملات این پیام را به طرفداران خود می‌دهد که همچنان در میدان حضور دارد؛در حال حاضر روحیه نیروهای داعش به شدت تضعیف شده است. 

مشاور نظامی وزرات دفاع عراق اضافه کرد: داعش در حمله به رطبه هیچ هدف راهبردی نداشت و تنها یک اختلال امنیتی در این شهر ایجاد کرد و به یک هدف رسانه‌ای در رطبه رسید؛ داعش یک روز در رطبه حضور داشت و سپس با حضور نیروهای امنیتی عراق از الرطبه خارج شد؛ عناصر داعش فکر می‌کردند بیشتر نیروهای ارتش عراق به موصل اعزام شده‌اند و ارتش عراق برای جبهه‌های دیگر نبرد تدابیر لازم را اتخاذ نکرده است.

ژنرال "جوزف وتل" رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا، روز سه شنبه به یک پایگاه هوایی در جنوب شهر موصل عراق رفت، پایگاهی که در عملیات نیروهای عراقی علیه گروه داعش نقشی مهم ایفا می‌کند.

وتل با یک فروند هواپیمای باری وارد این پایگاه هوایی در قیاره شد تا از نزدیک در جریان روند عملیات موصل و پشتیبانی از آن قرار گیرد؛ هواپیمای باری «سی - ۱۳۰» حامل وتل در تاریکی کامل هوا در پایگاه هوایی قیاره به زمین نشست. 

ووتل در مصاحبه با خبرنگارانی که او را در این سفر همراهی می‌کنند گفت: این پایگاه هوایی در تداوم عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در موصل نقشی کلیدی ایفا می‌کند.
 
شبکه العالم به نقل از سرتیپ علی حمدانی فرماندهی تیپ حضرت علی اکبر (ع) از یگان‌های زیر مجموعه بسیج مردمی خبر داد که نیروهایی که در مناطق غربی و جنوبی موصل حضور دارند امروز خود را به منطقه حمام العلیل خواهند رساند. 
 
خبرنگار شبکه العالم اعلام کرد: پیشروی نیروهای عراقی به سمت حمام العلیل ادامه دارد و این نیرو‌ها به منطقه الحمزه نزدیک شده‌اند.
https://taghribnews.com/vdciwvarpt1a532.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی