تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 190452

پاسخ قاطع مجلس عراق به موضع کنگره امریکا

مجلس عراق امروز برای پاسخ دادن به موضع کنگره امریکا ، کمیته ای ویژه تشکیل داد. سیاستگذاران جمهوری ‌خواه کمیته خدمات مسلح کنگره امریکا دوشنبه اخیر با اشاره به نگرانی های روزافزون خود از آن چه به زعم خود، نفوذ ایران بر دولت بغداد خوانده اند، در طرحی،‌ خواستار به رسمیت شناخته شدن کشوری برای شبه نظامیان کرد و سنی عراق شده بودند.
پاسخ قاطع مجلس عراق به موضع کنگره امریکا

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) سلیم جبوری رییس مجلس عراق دستور تشکیل این کمیته متشکل از چهار کمیسیون امنیتی، روابط خارجه، عشایر و حقوقی را صادر کرد تا پاسخی رسمی و کوبنده به موضع کنگره امریکا داده شود.

علی بدیری نماینده مجلس گفت: عراق یک کشور واحد است و نمایندگان مجلس، با هر طرح امریکایی که در صدد تقسیم کشور است، مخالفند و هرگز اجازه نمی دهیم، امریکاییها با استفاده از اختلافات داخلی به اهداف خود دسترسی پیدا کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیزهم در جمع سفیران خارجی با اشاره به رد موضع کنگره امریکا گفت: امریکاییها بار دیگر در تصیم گیریهای خود علیه عراق مرتکب اشتباه شدند .

سید عمار حکیم گفت: امریکائیها هرگز برای هموطنان عراقی احترامی قائل نبودند ، کودکان عراقی 13 سال به دلیل تحریم های امریکا ، با مرگ دست و پنجه نرم می کردند و واشنگتن ، هرگز به فکر جدا کردن شیعه ، سنی و کردها نبودند و همه را با اعمال تحریم های کشنده مجازات کردند.

سیاستگذاران جمهوری ‌خواه کمیته خدمات مسلح کنگره امریکا دوشنبه 7 اردیبهشت با اشاره به نگرانی های روزافزون خود از آن چه به زعم خود، نفوذ ایران بر دولت بغداد خوانده اند، در طرحی،‌ خواستار به رسمیت شناخته شدن کشوری برای شبه نظامیان کرد و سنی عراق شده بودند.

در این طرح دفاعی سالیانه، کمیته خدمات مسلح کنگره امریکا بودجه 715 میلیون دلاری را برای کمک به نیروهای عراقی که در حال مبارزه با داعش هستند، اختصاص داده است.

"جوبایدن" معاون رییس جمهور امریکا از حامیان اصلی اجرای طرح تجزیه عراق و تقسیم این کشور به حساب می آید و در این میان نظریه پردازان رژیم صهیونیستی که در امریکا و درمیان اعضای کنگره این کشور نفوذ دارند، از چنین ایده های حمایت و جانبداری می کنند
https://taghribnews.com/vdciwuazrt1a352.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی