تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 230358

شهروندان آلمانی با دین اسلام غریبه نیستند

شبکه اول تلویزیون آلمان گزارش داد: شهروندان آلمانی، مشکلی با اسلام دموکراتیک ندارند و آن را برای خود غریبه نمی دانند.
شهروندان آلمانی با دین اسلام غریبه نیستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه اول تلویزیون آلمان «آ.اِر.دِ» در گزارشی با بیان اینکه شهروندان آلمانی با دین اسلام غریبه نیستند، اعلام کرد: درحال حاضر در آلمان حدود چهار میلیون مسلمان زندگی می کنند و عده ای از جامعه مسلمانان آلمان، سالهای متمادی است که در آلمان اقامت دارند. لذا دین اسلام، برای آلمانی ها غربیه و بیگانه نیست.
 
این شبکه افزود: آنچه شهروندان آلمانی را نگران کرده، تندروهای اسلام گرایی هستند که با عناصر شبه نظامی و تروریستی منطقه خاورمیانه در ارتباط‌ند و یا علاقه مندند که با این گروههای تروریستی در تماس باشند. آنچه در این میان تعیین کننده است آن است که آیا اسلام به طور اساسی و بنیادی با قانون اساسی آلمان مغایرت دارد یا اینکه این دین تحت تاثیر عناصر افراطی قرار گرفته است؟!
 
"یان فیلیپ بورگارد"، خبرنگار این شبکه در ادامه گزارش گفت: تفسیر خاصی از قرآن وجود دارد که با درک و فهم ما انسانها و نیز قوانین ما همخوانی و تناسب ندارد. به طور مثال سلفی هایی که اینجا زندگی می کنند فقط  پیام مبارزه و جنگ در اسلام را می بینند. درست مثل اسلام سیاسی یا اصطلاحاً اسلام‌گرایانی که به نام اسلام به دنبال قدرت طلبی سیاسی اند.
 
این گزارشگر در ادامه گزارش خود افزود: درحال حاضر بزرگترین مسجد تازه ساز در شهر کلن آلمان واقع است. این مسجد، نمایش قدرت اسلام سیاسی است.
 
زکریا آلتوگ، عضو هیأت مدیره اتحادیه بزرگ اسلامی ترکیه موسوم به «دیتیب» درخصوص اتهامات وارد شده به جامعه مسلمانان آلمان گفت: مبنا و اصول کار ما دمکراتیک است و ما براساس آموزه های دین اسلام، به رعایت موازین حقوق بشر اذعان داریم. ما حتی باید در هیأت مدیره اتحادیه خود نیز شاهد حضور زنان مسلمان نیز باشیم.
 
این درحالی است که اتحادیه اسلامی ترکیه در آلمان (دیتیب) نیز همواره میانه رو عمل نمی کند.
 
در پژوهشی که بنیاد «بِرتِلسمان» به تازگی انجام داده است 90 درصد از جامعه مسلمانان آلمان با اینکه دموکراسی، عنصری خوب برای اداره کشور است، موافقند. براساس این پژوهش، 93 درصد از سوال شوندگان مسلمان بر این باورند که همه ادیان باید در مقابل یکدیگر شفاف و صریح باشند و همه چیز باید یکسان تجربه شود.
 
https://taghribnews.com/vdciwuarvt1app2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی