تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : 200054
مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی کینگز کالج لندن؛

مرگ 50 تروریست انگلیسی درعراق وسوریه درسه سال گذشته

تنا-لندن
اطلاعات به دست آمده محققان نشان می دهد که نقش انگلیسی ها در گسترش جنگ در عراق و سوریه انکار ناپذیر و برجسته بوده است."
مرگ 50 تروریست انگلیسی درعراق وسوریه درسه سال گذشته
طی سه سال گذشته دست کم 50 تروریست انگلیسی که برای جنگیدن، به گروه های تروریستی در عراق وسوریه پیوسته بودند در جریان درگیری ها و عملیات انتحاری کشته شده اند.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، روزنامه گاردین در گزارشی نتایج یک تحقیق جدید را که مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی، وابسته به کینگزکالج لندن وبا همکاری روزنامه گاردین انجام داد منتشر کرد.

برمبنای این تحقیق تاکنون 50 شهروند انگلیسی که طی سه سال گذشته از این کشور به مقصد سوریه وعراق با هدف پیوستن به گروه های تروریستی نظیر داعش وجبهه النصره سفر کرده بودند در جریان درگیری ها وعملیات انتحاری کشته شده اند.

تحقیقات به عمل آمده در این باره که از طریق مصاحبه با خانواده های این افراد ویا دیگر شهروندان انگلیسی که به گروه های تروریستی پیوسته بودند و نیز بررسی تصاویر شبکه های اجتماعی صورت گرفته ،نشان می دهد که میانگین سنی این افراد 23 سال بوده وجوان ترین آنها که به گروه جبهه النصره شاخه القائده پیوسته بود 16 سال ومسن ترین آنها نیز 41 سال داشته است که در یک عملیات بمب گذاری انتحاری کشته شده است.

شیراز ماهر که سرپرستی این تحقیقات را بعهده داشته است می گوید، "اطلاعات به دست آمده از طریق این تحقیقات نشان می دهد که نقش انگلیسی ها در گسترش این جنگ انکار ناپذیر وبرجسته بوده است."

این گزارش می افزاید،" واضح است که جنگجویان انگلیسی در سوریه،نقش پشت صحنه نداشته اند بلکه بطور مستقیم و در خط مقدم جنگ حضور داشته و در بعضی موارد نیز حتی داوطلب انجام خطرناک ترین عملیات رزمی بوده اند."

بر پایه این تحقیق طی سه سال گذشته دست کم 700 جنگجوی بریتانیایی برای پیوستن به گروه های جهادی به سوریه و عراق سفر کرده اند که این عده از سرتاسر بریتانیا از شمال اسکاتلند تا شرق لندن بوده اند.

این تحقیقات حاکی است که بسیاری از این افراد پیشتر سابقه کیفری و رفتارهای افراط گرایانه داشته اند.
طبق گزارش های قبلی رسانه های انگلیس تاکنون بیش از 40 زن ودختر جوان و نوجوان انگلیسی به گروه های جهادی در سوریه و عراق پیوسته اند که هدف بسیاری از آنها گفته می شود که ازدواج با جنگجویان داعش بوده است.
https://taghribnews.com/vdciwuar5t1auu2.cbct.html
مرجع : روزنامه گاردین،کینگز کالج لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی