تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 220854

انتشار کتاب تکفیر؛ ضوابط اسلام و عملکرد مسلمانان

کتاب "التکفیر؛ ضوابط الإسلام و تطبیقات المسلمین" (تکفیر؛ ضوابط اسلام و عملکرد مسلمانان) اثر حجت الاسلام والمسلمین اکرم برکات معاون فرهنگی حزب الله لبنان، منتشر شد.
انتشار کتاب تکفیر؛ ضوابط اسلام و عملکرد مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کتاب "التکفیر" یکی از کتابهایی است که با موضوع تکفیر نوشته شده و تفاوت میان ضوابط اسلام درباره تکفیر و عملکرد مسلمانان را بیان می کند.
 
مؤلف در این کتاب به منابع شیعه و اهل سنت استناد کرده و در این زمینه از منابع حدیثی، تفسیری، کلامی، فلسفی، فقهی، اصولی و تاریخی بهره برده است و از لحاظ روش تحقیق نیز به یک روش بسنده نکرده و از روش های مختلف تحقیق مانند توصیفی ـ تحلیلی، استقرائی، عقلی و نقلی استفاده کرده است.
 
کتاب تکفیر از سه فصل تشکیل شده که عبارتند از:
 
فصل اول: معنای اسلام و ایمان و شرایط تحقق آنها.
فصل دوم: معنای کفر و موجبات و شرایط تحقق آن در کتاب و سنت.
فصل سوم: عملکرد مسلمانان در زمینه تکفیر در عمل و عقیده.
 
 
مؤلف در این کتاب پس از بیان معنای ایمان و کفر و شرایط تحقق آنها و نگاهی به عملکرد مسلمانان در زمینه تکفیر، اشتباه عملکرد برخی مسلمانان را در زمینه تکفیر دیگران روشن می کند و در پایان به این نتیجه می رسد که: ارتکاب گناه توسط مسلمانان و داشتن اعتقادات ناصحیح و ناصواب امری است که الزاما تکفیر را به دنبال ندارد و این گونه نیست هر کردار نادرستی مانند گناه کبیره یا ترک نماز موجب تکفیر شود و به همین ترتیب هر عقیده باطلی نیز نمی تواند مستلزم کفر باشد مگر آنکه ضوابط کفر بر آن صدق کند.
 
https://taghribnews.com/vdciwuar5t1arv2.cbct.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی