تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 232950

قحطی سوریه را به شدت تهدید می کند

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه گفت شدت سوء تغذیه کودکان در برخی مناطق سوریه به گونه ای است که اگر نتوانیم به آنها کمک کنیم،حتما از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.
قحطی سوریه را به شدت تهدید می کند
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یان ایگلند  با بیان اینکه در حال حاضر صدها هزار نفر از آسیب پذیرترین مردم جهان از کمک های بشردوستانه محروم هستند، در مورد خطر قحطی در سوریه هشدار داد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مشاور فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو گفت سازمان های بشردوستانه نمی توانند به همه افرادی که گرفتار جنگ در سوریه، یمن و سودان جنوبی شده اند، کمک کنند. 
وی در رادیو بین المللی فرانسه اعلام کرد: « ما نمی توانیم به ساکنان داریا، معظمیه و الوائر کمک کنیم. شرایط در این سه منطقه سوریه به شدت اسف‌بار و خطرناک است. شدت سوء تغذیه کودکان در این مناطق به گونه ای است که اگر نتوانیم به آنها کمک کنیم، حتما از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.»
در حالی که درگیری ها و بمباران هوایی مأموریت گروههای بشردوستانه را پیچیده تر کرده است، یان ایگلند گفت:«ما نمی توانیم کمک های خود را به دست افراد نیازمند برسانیم، زیرا گروههای مسلح دسترسی ما را محدود کرده اند، طرف های درگیر به طور نظام‌مند حقوق بشر را نقض می کنند و دولت ها نیز هیچ کمکی به ما نمی کنند. ما کار بزرگی برای دهها میلیون نفر می کنیم، اما میلیون ها نفر هستند که ما به هیچ وجه به آنها دسترسی نداریم.»
 این مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل افزود:« ما به برخی مناطق هیچگونه دسترسی نداریم، زیرا جاده ها پاکسازی نشده یا درگیری ها هنوز در آنجا ادامه دارد و این مناطق همچنان ناامن است. دسترسی به این مناطق نیازمند توقف خصومت هاست.»وی افزود: « بسیاری از سازمان های بشردوستانه به دلایل مسائل مالی نمی توانند در محل مستقر شوند. استقرار یک گروه در محل هزینه زیادی می طلبد. این افراد باید به خوبی آموزش دیده باشند.»
در عراق، بین پنج میلیون تا ده میلیون نفر در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش زندگی می کنند و در یمن، حدود 20 میلیون نفر نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.
یان ایگلند در پایان گفت: « اگر گروههای بشردوستانه در مناطق درگیر مناقشه حضور نداشته باشند، همانطور که در مورد بسیاری از مناطق بسیار خطرناک می بینیم، نمی توانند به وظایفشان در قبال غیرنظامیان به خوبی عمل کنند.»
https://taghribnews.com/vdciwrarut1ap32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی