تاریخ انتشار۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 252453

آواره شدن نیم میلیون افغان در 2016

سازمان ملل از افزایش شدید آوارگان افغان در نتیجه سال‌ها جنگ در افغانستان خبر داد.
آواره شدن نیم میلیون افغان در 2016
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دفتر هماهنگ‌کنندۀ امور بشردوستانۀ سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که فقط در سال 2016 بیش از نیم میلیون افغان درنتیجۀ ناآرامی‌های داخلی آواره شده‌اند و این بالاترین رقم از سال 2008 تاکنون به شمار می‌آید.

تعداد افرادی که خانه‌های خود را به خاطر درگیری روزانه میان نیروهای دولتی و پیکارجویان طالبان ترک می‌کنند، به شدت افزایش یافته است.

"مارک بودِن" هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل درباره افزایش آوارگان افغان ابراز نگرانی کرد و گفت:نگران هستم که این آمارها نه‌ تنها نشان‌دهندۀ آوارگان داخلی بلکه نشان‌دهنده بحرانی بلندمدت‌تر باشد؛ وی همچنین خواستار اقدامات جمعی به ‌منظور تأمین کمک‌های بشردوستانۀ بلندمدت برای آوارگان افغان شد.

دفتر هماهنگ‌کنندۀ امور بشردوستانۀ سازمان ملل همچنین اعلام کرد: بیش از 600 هزار آوارۀ افغان در سال 2016 از پاکستان اخراج و مجبور به بازگشت به افغانستان شدند.

سازمان ملل تصریح کرد: بیش از 150 میلیون دلار به‌ منظور تأمین هزینۀ کمک‌های اضطراری برای آوارگان افغان مورد نیاز است که البته حدود نیمی از آن تأمین‌شده است.

بنا بر آمارهای سازمان ملل که در ماه جولای منتشر شد، تنها در نیمۀ اول سال 2016 یک هزار و 601 نفر در ناآرامی‌‌های افغانستان کشته و سه هزار و 565  نفر مجروح شده‌اند؛ این آمار از افزایش بی‌سابقۀ تلفات غیرنظامیان در این کشور جنگ‌زده حکایت دارد.
 
https://taghribnews.com/vdciwrarpt1aw52.cbct.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی