تاریخ انتشار۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 166251

انتقاد شیخ عیسی قاسم از گسترش نزاع در کشورهای عربی

آیت الله شیخ عیسی قاسم گسترش فتنه مذهبی و وابستگی انقلابیان به بیگانگان از مهمترین عوامل ناکامی انقلاب‎های عربی دانست.
انتقاد شیخ عیسی قاسم از گسترش نزاع در کشورهای عربی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله شیخ عیسی قاسم امام جمعه منامه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به شکست برخی انقلاب ها در کشورهای عربی گفت: استفاده برخی حکومت های عربی و کشورهای استکباری از برگ برنده فتنه مذهبی سبب شکست این انقلاب ها و بحرانی تر شدن اوضاع کشورها پس از موفقیت ابتدایی آنها است.

وی افزود: میراث نظام قدیم عرب، با شاخصه ی حکومت های طولانی و اندیشه ها و عقاید متحجر که هنوز هم بقایای آن، مشغول ترویج این افکار می باشند، فقط و فقط به امت اسلامی ضرر زده است، چه به خواص و چه به عوام امت! نقش ساختگی اصلاح طلبی نیز که برخی دولت ها از ترس رسیدن امواج انقلاب، به آن متوسل شده اند موجب کریه جلوه دادن نقش انقلاب و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم شده است.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: برخی از دولت های عربی چنان به تحریف انقلاب های مردمی پرداختند که این انقلاب ها کاملا از بین رفته و شاهد ناکامی تلاش های مردمی هستیم.

رهبر شیعیان بحرین از گسترش نزاع در کشورهای عربی ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: جوامع عربی هم اکنون به صحنه کشتار، رعب، خونریزی و ویرانی مبدل شده است و به همین دلیل بسیاری از انقلاب ها به حمایت بیگانگانی روی آورده اند که هیچ خیری برای امت نمی خواهند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از عوامل به نتیجه رسیدن انقلاب های عربی نیز رسیدن حکومت هایی به قدرت بود که با نام اسلام در حال ضربه زدن به این دین مبین هستند. این حکومت ها چنان فعالیت کردند که دید مردم را نسبت به اسلام تغییر دادند.
https://taghribnews.com/vdciwqazzt1aqr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی