تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۶
کد مطلب : 176052
مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبرداد؛

برگزاری همایش مشعل ‌داران وحدت در سنندج

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری همایش مشعل ‌داران وحدت با حضور علمای برجسته اهل سنت و اهل تشیع منطقه در ایام هفته وحدت در سنندج خبرداد.
برگزاری همایش مشعل ‌داران وحدت در سنندج
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، حجت‌ الاسلام محرمعلی فراشی مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یکشنبه شب در نشست هماهنگی برنامه ‌های هفته وحدت استان در سنندج اظهار داشت: برنامه های ماه ربیع الاول در کردستان مردمی بوده و باید مردمی بماند لذا تشکیل ستادهای شهرستانی برای انسجام بخشی و حمایت از مردم در این خصوص خواهد بود.

وی افزود: در ایام مبارک ماه ربیع الاول و همگام با جشن های مردمی برنامه ریزی منسجمی هم صورت گرفته است تا زمینه برای برپایی نشست های تخصصی بین علمای اهل سنت و تشیع منطقه در قالب همایش مشعل داران وحدت فراهم شود.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: سرکشی از پیشگامان وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در مناطق مختلف کردستان از دیگر اموری است که در هفته وحدت و ایام ماه ربیع الاول در دستور کار این مرکز قرار دارد.

"عبدالمحمد زاهدی" استاندار کردستان نیزدر این نشست بر تقویت برنامه های هویت بخش در جامعه و ضرورت آشنایی نسل جوان با توطئه های دشمنان تأکید کرد.

 وی افزود: فرقه سازی و ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی همواره یکی از مهمترین توطئه های دشمنان علیه اتحاد و انسجام امت اسلامی بوده است.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: ایجاد فرقه های ظاله بهایت، بابیت و وهابیت در دوره های گذشته و حمایت کنونی آن ها از تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری داعش و القاعده همگی سندی مهم بر نقش تفرقه افکنانه جبهه استکبار در کشورهای اسلامی است.

وی افزود: وحدت بین مذاهب اسلامی به معنای تغییر مذهبی به مذهب دیگر نبوده و در حفظ انسجام و همبستگی امت اسلامی خلاصه می شود.

زاهدی در بخشی دیگر از سخنان خود بر هم افزایی و مشارکت دستگاه های اجرایی استان برای برپایی جشن های ماه ربیع الاول در کردستان تأکید کرد و گفت: باید این آیین های غنی حفظ شده و به نسل آینده منتقل شود.
https://taghribnews.com/vdciwqazrt1ayu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی