تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۳
کد مطلب : 256855
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

وداع با یار دیرین امام نماد وحدت و همدلی در کشور بود

تنا - گلستان
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی،فقدان چنین شخصیت بزرگی را برای یک جامعه ضایعه و دردی عظیم و مراسم تشییع پیکر ایشان را نماد وحدت و همدلی در بین مذاهب و گروه های مختلف کشور دانشتند .
وداع با یار دیرین امام نماد وحدت و همدلی در کشور بود
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت جامعه المصطفی گرگان، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت های مومن و متعهد انقلاب اسلامی بود. «عبدالهادی بهیج» در نماز جمعه این هفته جامعه المصطفی گرگان، افزود: ارادت و محبت به امام، رهبری و داشتن روحیه جهادی در کارنامه درخشان آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. به گفته وی؛ فقدان چنین شخصیت بزرگی برای یک جامعه ضایعه و درد عظیمی است؛ ولی همگرایی مردم در تشییع پیکر ایشان نمود برجسته ای داشت.
استاد تفسیر علوم قرآنی جامعه المصطفی گرگان با اشاره به اهمیت نماز افزود: مداومت بر نماز حتی در هنگام جنگ و پیکار نیز بر مومنان لازم است همانگونه که بزرگان دین از جمله امام حسین (ع) هنگام جنگ با لشکریان یزید این فریضه الهی را ترک نکرد.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس هم در خطبه های نماز جمعه این هفته گنبد کاووس گفت: آیت هاشمی رفسنجانی به اذن خدا از میان ما رفت؛ ولی راه، خدمات و آموزه های انکار ناپذیر هاشمی از حافظه تاریخی ملت ایران هیچ گاه فراموش نمی شود.
«آخوند عبدالکریم جاور» افزود: بار دیگر ستاره ای درخشان از آسمان روحانیت مبارز ایران و جهان افول کرد و ملت بزرگ ایران و همه آزادی خواهان جهان را در عزا و ماتم قرار داد.
مدیر حوزه علمیه جمیلیه گنبد کاووس با اذعان بر اینکه هاشمی با مرگ خود یک بار دیگر جهان را تحت تاثیر شخصیت خود قرار داد، گفت: ایشان روحانی مبارز دوران ستم شاهی، یار دیرین امام و رهبری در دوران انقلاب و ستون خیمه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سالیان پس از پیروزی انقلاب با رحلت خویش جهانیان را متاثر از ابهت خویش ساخت؛ ولی اتحاد و انسجام ملی را به مردم ایران برگرداند.
وی، ادامه داد: به نیابت از علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم اهل سنت ترکمن صحرا و شهرستان گنبد کاووس این ضایعه دردناک را به محضر رهبری، بیت مکرم ایشان و علاقمندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.
آخوند جاور با یادآوری اینکه ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: طبق دستور اسلام، کسانی که شرایط مالی خوبی دارند ازدواج کنند و آنهایی که استطاعت مالی ندارند روزه بگیرند.

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: ترک و غفلت از نماز منشاء همه بدبختی های جامعه است.
«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، افزود: رسول الله (ص) در آخرین وصیتش مسلمانان را از ترک و کوتاهی درباره نماز بر حذر داشتند.
به گفته وی؛ کمک به فقرا و محرومان جامعه، محبت به افراد جامعه، نیکی به زنان و دوری از فسق و فجور از وصایای آن حضرت بود.
مدرس حوزه علمیه ربانی چنارلی با تاکید بر اینکه نبی مکرم اسلام (ص) تا واپسین لحظات زندگی مبارکشان برای امتش دعا می کرد و خیر و صلاح آنان را می خواست، گفت: آن بزرگوار فرموده است: « این دنیا وعده گاه ما نیست؛ بلکه جوار حوض کوثر وعده گاه و تلاقی همه امت با من است».
وی، ادامه داد: اگر به دستورات و فرمایشات آن نبی گرامی (ص) عمل نکرده باشیم چطور می خواهیم با پیامبرمان دیدار کنیم.
آخوند قدیری با اذعان بر اینکه انسان باید با محبت عقلی پیامبرش را دوست داشته باشد، تصریح کرد: برای کامل شدن ایمان باید سید المرسلین (ص) را از هر چیزی که نزد ما عزیز باشد بیشتر دوست داشته باشیم.
وی، افزود: اظهار ارادت و محبت به رسول الله (ص) به معنی ثابت قدم ماندن به شریعت اسلام و عمل به دستوراتش است.
امام جمعه اهل سنت چنارلی در پایان با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ابراز کرد: درگذشت ایشان که یار دیرین امام رهبری و انقلاب بود فقدانی بزرگ برای جامعه است.
وی، ادامه داد: درگذشت این عالم برجسته را که موجبات همگرایی اقشار گوناگون را فراهم کرد، خدمت رهبری، خانواده ایشان و ملت ایران تسلیت عرض می نمایم.

خطیب اهل سنت بندر ترکمن، گفت: احسان و نیکی به پدر و مادر از سفارشات اکید دین مبین اسلام است.
«آخوند عبدالرشید بشاورد» در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد جامع قبا بندر ترکمن، افزود: اهمیت نیکی به والدین از آنجا مشخص می شود که خداوند کریم بعد از دستور به توحید و یکتاپرستی به احسان به والدین سفارش می کند.
به گفته وی؛ سپاسگذاری و تشکر از والدین در قرآن کریم بعد از سپاسگذاری از خداوند آمده است.
این عالم برجسته اهل سنت غرب گلستان به بیان اینکه احسان به والدین از 4 طریقه می تواند حاصل شود، گفت: اگر والدین توان مالی خوبی نداشتند ضروری است با دستگیری و یاری از آنها، مایحتاج آنان را برآورده کنیم.
وی، ادامه داد: اگر دستوری دادند که مغایر دین و شرع مقدس اسلام نباشد باید اجرا کنیم و اگر مشکل جسمی داشتند و مریض شوند باید به آنها رسیدگی کرد تا مداوا شوند و رفتن به زیارت پدر و مادر نیز در جلب قلوب آنها موثر است.
خطیب اهل سنت بندر ترکمن، کسب رضایت والدین را برای کسب رضایت خداوند واجب دانست و گفت: رضایت خداوند در رضایت والدین است؛ اگر آنها راضی باشند خداوند راضی است اگر ناراضی باشند خدا نیز ناراضی است.
وی، افزود: والدین را با زبان ناراحت نکنیم، با صدای بلند و یا با اسم صدا نکنیم؛ بلکه به نرمی و مهربانی با آنها گفتگو نماییم.
به گفته وی؛ رفتن به زیارت والدین ثواب زیادی دارد که باعث بخشیده شدن گناهان انسان می شود.
آخوند بشاورد با تاکید بر اینکه رفتن به زیارت قبور پدر و مادر و دعای خیر برای آنان از وظایف فرزندان است، گفت: خداوند مربی حقیقی انسان است؛ ولی والدین مربی مجازی و استاد و معلم مربی معنوی او هستند که احترام همه آنها واجب است.
وی، ادامه داد: انتخاب نام نیکو، فراهم كردن زمينه تحصيل فرزندان، تربیت صحیح و فراهم ساختن زمينه ازدواج فرزند از وظایف والدین است.
به گفته وی؛ برخی از خانواده ها در امور دنیوی و آسایش فرزندان هزینه زیادی می کنند؛ ولی به امور اخروی و دینی آنها کمتر توجه می کنند و این باید با فرستادن بچه ها به مراکز مذهبی جبران شود.
خطیب اهل سنت مسجد جامع قبا بندر ترکمن با اشاره به ارتحال جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: درگذشت ایشان یک بار دیگر وجود وحدت و انسجام ملی و مذهبی بین احزاب و گروه های مختلف کشور را به اثبات رساند.
وی، افزود: آیت الله هاشمی مرد روزهای سخت بود و نماد صبر و استقامت و ایجاد اتحاد در بین اقشار مختلف جامعه بود.
 
https://taghribnews.com/vdciwqarwt1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی