تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 173352
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس:

صدور احکام سنگین برای علماء به وحدت اسلامی ضربه می زند

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: آنچه که در جهان اسلام از سوی برخی از کشورهای عربی شاهد آن هستیم با وحدت اسلامی همخوانی ندارد و مشکلاتی را برای جهان اسلام ایجاد کرده است.
صدور احکام سنگین برای علماء به وحدت اسلامی ضربه می زند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، شیخ سیدالباعث قتالی، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه محکومیت صدورحکم اعدام روحانی برجسته عربستانی تصریح کرد: روحانیون در اسلام مورد احترام هستند و اگر سخنی از روی انتقاد می‌گویند باید به حساب خیرخواهی آنها نوشت.

وی با اشاره به برخی اقدامات تفرقه‌انگیز کشورهای عربی اظهار کرد: آنچه که در جهان اسلام از سوی برخی از کشورهای عربی شاهد آن هستیم با وحدت اسلامی همخوانی ندارد و مشکلاتی را برای جهان اسلام ایجاد کرده است.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان اینکه خواسته مسلمانان از حاکمان کشورهای عربی آن است که در عملکرد خود تجدید نظر کنند گفت: حقوق اقلیتها باید در جهان اسلام به رسمیت شناخته شود و اقلیت شیعه هم در عربستان از این قاعده مستثنی نیستند و باید به خواسته‌های آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه ما خواهان برابری و برادری در همه جوامع هستیم خاطرنشان کرد: معتقدیم که در هر نقطه که ظلمی صورت گرفت، باید از مظلوم دفاع شود و حمایت از شیخ نمر نیز در هین راستا است.

شیخ قتالی با بیان اینکه صدور احکام سنگین برای علماء به وحدت اسلامی ضربه می زند تصریح کرد: این در حالی است که منطقه ما بدلیل دخالت بیگانگان به میدان عمل افراط گرایان تبدیل شده و به خشونت کشیده شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط احساس باید از رفتارهایی که به وحدت ضربه می‌زند و به تفرقه کمک می‌کند خودداری کرد و این مسئولیتی برای همگان است.
https://taghribnews.com/vdciwpazrt1ayp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی