تاریخ انتشار۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 274855

تازه ترین بیانیه چهار کشور تحریم کننده قطر/سران ۱۰ کشور برای حل بحران قطر راهی کویت می شوند

چهار کشور تحریم کننده قطر با بیان اینکه اقدام دوحه و واشنگتن برای مقابله با تروریسم کافی نیست، اعلام کردند که میزان جدیت مقامات قطر در این زمینه را تحت نظر خواهند گرفت.
تازه ترین بیانیه چهار کشور تحریم کننده قطر/سران ۱۰ کشور برای حل بحران قطر راهی کویت می شوند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، چهار کشور تحریم کننده قطر با بیان اینکه اقدام قطر و آمریکا در زمینه مقابله با تروریسم و یادداشت تفاهم در این خصوص کافی نیست، اعلام کردند: ما میزان جدیت مقامات قطر برای مبارزه با تروریسم را دنبال خواهیم کرد.

چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که قطر باید حمایت از تروریسم و افراط گرایان، ترویج گفتمان تنفر و دخالت در امور کشورهای دیگر را متوقف کند و اقدامات کنونی تا زمان پایبندی قطر به اجرای مطالباتی که تضمین کننده مقابله با تروریسم و تحقق ثبات در منطقه است، ادامه خواهد داشت.

خبر دیگر اینکه، کویت قرار است هفته آینده، میزبان نشستی با حضور رهبران ۱۰ کشور برای امضای توافقی به منظور حل بحران قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باشد.

 با توجه به برداشت کویت از پاسخ کشورهای عربی درگیر این بحران و حمایت های بین المللی این کشور تلاش می کند با برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای منطقه و غرب،راهکاری برای حل بحران کشورهای عربی ایجاد شود. 

شیخ "صباح الحمد الصباح" امیر کویت روز گذشته از وضعیت بحران کشورهای عربی و اختلافات آنها ابراز تأسف کرده بود و گفته بود که تحولاتی که در خانه و جمع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رخ داده است، احساس اندوه و ناراحتی می کند.

پایگاه کویتی انفراد گزارش داده که سران کویت، عربستان، قطر، امارات، بحرین، عمان، آمریکا، ترکیه، مصر و بریتانیا در نشست هفته آینده کویت حضور خواهند داشت.

قرار است امروز چهارشنبه نیز نشستی با حضور وزرای خارجه عربستان، امارات، بحرین، مصر و آمریکا در جده برگزار شود؛ این نشست در چارچوب سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به منطقه برگزار می شود.

شایان ذکر است، چهار کشور تحریم کننده قطر با بیان اینکه اقدام دوحه و واشنگتن برای مقابله با تروریسم کافی نیست، اعلام کردند که میزان جدیت مقامات قطر در این زمینه را تحت نظر خواهند گرفت.
 
 
https://taghribnews.com/vdciw5arwt1ayv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی