تاریخ انتشار۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 294259

نخستین نشست وزرای دفاع ائتلاف نظامی سعودی هفته آینده برگزار می‌شود

نخستین نشست وزیران دفاع به اصطلاح 'ائتلاف نظامی اسلامی ضد تروریسم' تحت رهبری سعودی هفته آینده در عربستان برگزار خواهد شد.
نخستین نشست وزرای دفاع ائتلاف نظامی سعودی هفته آینده برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نوشته روزنامه سعودی 'الشرق الاوسط' چاپ لندن، این نشست در روز 26 ماه نوامبر جاری (5 آذر 96) تحت عنوان ' با هم علیه تروریسم' با مشارکت وزیران دفاع کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری سعودی و همچنین هیات های دیپلماتیک در شهر ریاض، پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.

الشرق الاوسط، هدف از این نشست را تقویت همکاری میان کشورهای عضو ائتلاف ودیگر نهادهای بین المللی و یکپارچه سازی تلاش ها در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم عنوان کرد.
 
تشکیل به اصطلاح 'ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم'، در سال 1394 ، توسط دولت عربستان ، در حالی اعلام شد که به اذعان کارشناسان مختلف جهان، تفکر تکفیری و وهابی حاکم بر این کشور، خود خاستگاه تروریسم در دنیای اسلام شناخته می‌شود.
 
اکثر تحلیلگران بر این نظرند که محرک اصلی اقدام عربستان در ایجاد این ائتلاف، پاسخگویی به انتقادات وارده از سوی متحدان غربی آن و سایر اعضای جامعه بین الملل مبنی بر انفعال پادشاهی سعودی در مبارزه با تروریسم است.
 
https://taghribnews.com/vdciw5ar3t1a3r2.cbct.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی