تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 271885
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:

روز قدس فرصت مغتنمی برای دفاع از کرامت انسانی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، گفت: روز جهانی قدس فرصت مغتنمی برای دفاع از ارزش های اسلامی و کرامت انسانی است.
روز قدس فرصت مغتنمی برای دفاع از کرامت انسانی است
«حجت الاسلام علی اصغر فضیلت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان، اظهار کرد: روز جهانی قدس روز نه گفتن به ظلم و ستم، روز اعتراض به پایمال شدن حقوق مردم به عنوان حق الناس، روز توصیه به عدالت و به حق خویش قانع بودن، روز احترام به حقوق دیگران و به رسمیت شناختن حقوق حداقلی و فطری انسان ها است.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه نفی ظلم و ستم و حرمت نهادن به حقوق فطری انسان ها در آموزه های دینی اسلام توصیه شده و حتی برای عقلای جامعه بشری امری کاملا پذیرفته شده است؛ لذا در راستای فرهنگ سازی حرمت نهادن به کرامت انسانی فرصت مغتنمی است تا ترسیم کننده اهداف مشترک همه انسان های آزادی خواه که دغدغه دفاع از مظلوم را دارند باشد.

عضو کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب اسلامی استان گلستان با اشاره به اهداف حضرت امام (ره) از نامگذاری روز جهانی قدس، تصریح کرد: کوتاه کردن دست غاصب اسرائیل و پشتیبانان او از سرزمین فلسطین، نقش تعیین کننده سرنوشت فلسطین، روز مقابله با مستکبرین، هشدار به ابرقدرت ها، روز احیای اسلام، بسیج عمومی اسلامی، تشکیل حزب مستضعفین، بیداری و آزادی از قید اسارت و بردگی شیاطین بزرگ و ابرقدرت ها، استفاده از ایمان و قدرت اسلام، روز حفظ امنیت کشور، ملت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و روز سرمشق شدن ملت ایران برای سایر ملت‌ها از اهداف امام بود.

وی، افزود: دفاع از مظلومیت ملت فلسطین و دفاع از حقوق حداقلی انسانی مثل حق حیات و داشتن وطن، آزادی انجام عبادات و برخورداری از حق زندگی از نکات دیگری است که مد نظر امام راحل بود.

این مقام مسئول گلستانی با تاکید بر نقش بی بدیل امام خمینی(ره) در همگرایی بیشتر امت اسلامی، ابراز کرد: امام به دلیل برخورداری از یک شخصیت جامع مذهبی، سیاسی، علمی و اجتماعی تاثیر قابل توجهی در انسجام بخشیدن به اهداف مشترک گروه ها و جریانات مختلف داشت.

وی، ادامه داد: امام خمینی(ره) وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی پایه دیانت تلقی کرده و وحدت جهان اسلام برای حضرت امام آرمانی بزرگ تلقی می ‌شد.

حجت الاسلام فضیلت با اذعان بر اینکه ماه رمضان فرصتی برای درست بودن، کامل شدن و تمرین بندگی است، گفت: با توجه به اینکه عمده مشکل بشریت فاصله گرفتن از مقام بزرگ بندگی خداوند و ایجاد رذایل اخلاقی و رفتاری است این ایام در خودشناسی و خداشناسی بسیار موثر است.

وی، افزود: ایجاد ارتباط و انس با خدا و درک حقیقت رمضان نیازمند مراتب و مدارجی است که انسان باید آن را طی کند.

به گفته وی؛ قرآن رمضان را ماه ظرف نزول آیات الهی، هدایت بخش جان ها و تشخیص حق از باطل معرفی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه وحدت و انسجام اسلامی باید از فرد و درون تک تک افراد جامعه آغاز شود، گفت: هر کسی که بتواند در راستای مدیریت خود و توانمندی ها و فرصت هایی که دارد انسجام ایجاد کند چنین فردی می تواند در محیط و جامعه خود وحدت آفرین باشد.

وی، ادامه داد: باید توجه به این امر داشت که کارکرد وحدت آفرین در سطح فرد و جامعه مبتنی بر رویکرد و باور وحدت آفرین است.

به گفته وی؛ وحدتی مستمر و پایدار خواهد بود که در عین وحدت از کثرت هم بی بهره نباشد، به عبارت دیگر ضمن پذیرش تفاوت ها و نگرش ها که امری طبیعی است بر نقاط و اهداف مشترک تاکید بسیار شود.
 
https://taghribnews.com/vdcivzarwt1ayv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی