تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 207589

عملیات آزادسازی 2 شهر درشمال عراق/ ده‌ها کشته و زخمی در انفجار شهرها

فرماندهی عملیات مشترک عراق، در بیانیه ای از شروع عملیات بزرگ آزاد سازی دو شهر الشرقاط و الحویجه خبر داد.
عملیات آزادسازی 2 شهر درشمال عراق/ ده‌ها کشته و زخمی در انفجار شهرها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بر اساس گزارشهای رسیده از مناطق عملیاتی عراق، عملیات بزرگی با هدف آزادسازی دو شهر استراتژیک "الشرقاط" در شمال صلاح الدین و "الحویجه" در جنوب کرکوک آغاز شده است.

الشرقاط در شمال استان صلاح الدین و در مرز استان نینواست که به گفته کارشناسان امنیتی و نظامی، دروازه موصل تلقی می شود؛ این شهر یکی از مهمترین پایگاه های داعش است که از آنجا حملات خود را به تکریت و شهرهای جنوبی صلاح الدین و نیز شرق استان الانبار برنامه ریزی و سازماندهی می کند.

شهر الحویجه هم در جنوب استان کرکوک در فاصله حدود 30 کیلومتری الشرقاط واقع شده  است.

خبر دیگر اینکه وقوع چندین انفجار در نقاط مختلف عراق از جمله دیاله، بصره و بغداد، ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.
پلیس بغداد اعلام کرد: در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه حسینیه در شمال شرق بغداد 8 نفر کشته و 20 تن مجروح شدند.

"جبار سعدی" مسئول امور امنیتی استان بصره نیز گفت: انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در بازار حلاقین درمنطقه الزبیر واقع در 10 کیلومتری جنوب غرب بصره 66 کشته و زخمی برجای گذاشته است و باتوجه به شدت جراحات برخی از مجروحان، احتمال افزایش تلفات وجود دارد؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت.

یکی از مقام‌های پلیس عراق در استان دیاله نیز گفت در انفجار یک بمب در منطقه الخالص در این استان دست ‌کم 35 نفر کشته و 50 تن زخمی شدند.
منابع نظامی عراق هم خبر دادند که در درگیری شدید بین نیروهای داوطلب مردمی با گروه تروریستی داعش در منطقه الکرمه، دستکم 12 داعشی به هلاکت رسیدند و 6 تن زخمی شدند.
https://taghribnews.com/vdcivyar3t1auw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی