تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 295681
​آیت الله مکارم شیرازی:

هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند/ پیروزی بر داعش نتیجه اتحاد مسلمانان بود

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: برای اینکه اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.
هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند/ پیروزی بر داعش نتیجه اتحاد مسلمانان بود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علما و شخصیت های شرکت کننده در  اجلاس جهانی محبین اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها از کشور روسیه، با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: آنچه در اجلاس تهران انجام شد یک کار بی سابقه بود که محبین اهل بیت(ع) را از تمام فرق اسلامی دور هم جمع کرد.
 
این مرجع تقلید افزود: مسلمانان در شرایط فعلی باید کاری کنند که وحدت میان آن ها حاصل شود، به همین دلیل باید نقطه های وحدت را پیدا و بر آنها تأکید کنیم.
 
وی محبت اهل بیت(ع) را عامل مهم وحدت بین مسلمانان دانست و اظهار داشت: هیچ مسلمانی را نمی توان پیدا کرد که بگوید نسبت به اهل بیت رسول الله(ص) محبتی ندارد. همه در محبت خاندان پیامبر(ص) مشترک هستند و ریشه این مطلب، هم در قرآن مجید و هم در روایات اسلامی آمده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید با استفاده از دستور قرآن و روایات، گرد محبت اهل بیت(ع) اجتماع کنیم، اظهار داشت: باید دست به دست هم داده و اجازه ندهیم کسی در امت اسلامی اختلاف ایجاد کند.
 
وی عنوان کرد: برای اینکه اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند، ما اجازه نمی دهیم که شیعیان به مقدسات اهل سنت و یا اهل سنت به مقدسات شیعه اهانت کنند؛ بنابراین هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: ما نتیجه اتحاد را در سوریه و عراق در مقابل داعش مشاهده کردیم یعنی وقتی مسلمان ها متحد شدند و شیعه و اهل سنت دست به دست هم دادند، توانستند بر این دشمن خطرناک پیروز شوند.
 
وی افزود: پیروزی های اخیر تجربه بسیار موفقی بود که باید از این مسأله برای آینده اسلام درس عبرت بگیریم، در حال حاضر باید مراقب و هوشیار باشیم و فکر نکنیم که داعش تمام شد و دشمن خاموش می شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی هوشیاری امت اسلامی و محور مقاومت در برابر توطئه های آینده دشمن را ضروری دانست و گفت: دشمنان سعی می کنند از راه های دیگری ایجاد جنگ، تفرقه و نزاع کنند که اگر بیدار باشیم آنها موفق نخواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر به دستورات اسلام در محیط زندگی عمل کنیم، اسلام جاذبه پیدا می کند و هر روز گروه های دیگری به سوی اسلام می آیند؛ اخلاق اسلامی جاذبه مهمی دارد که پیغمبراکرم(ص) هم از این اخلاق اسلامی استفاده و مردم را به اسلام دعوت نمودند.
 
آیت الله مکارم تأکید کرد: علما و نخبگان امت اسلامی نیز  باید این روش پیغمبر اکرم(ص) را ادامه دهند و در این صورت خواهیم دید که بسیاری به دین اسلام جذب خواهند شد.
https://taghribnews.com/vdcivwarzt1a3q2.cbct.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی