تاریخ انتشار۲۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 52868

انتشار ماهنامه ندای جمعه

تنا
این نشریه به صاحب امتیازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و مدیر مسؤولی حجت الاسلام والمسلمین شیخ منصور هاشمی معاونت سیاسی اجتماعی نهاد منتشر شد.
انتشار ماهنامه ندای جمعه
در شماره خرداد ماه سال نود اين نشریه مقالات و موضوعاتی از قبیل تبیین شاخص های خط امام در بیانات مقام معظم رهبری، توحید و شرک از نظر قرآن و سنت، شعری در وصف امام (ره) توسط یکی از ائمه جمعه اهل سنت استان، توسل و رابطه آن با توحید، امام خمینی از نگاه اندیشمندان خارجی، توصیه امام (ره) به مقام معظم رهبری در بیمارستان، بررسی ریشه ها و عوامل اسراف در جامعه، ولادت امام علی (ع) در کعبه معظمه از نگاه مذاهب اسلامی، علل و زمینه های اعتیاد، عملکرد جریان نفاق در عصر نبوی، خشونت وجنگ افروزی پاپ ها و صلیبیون در اسناد تاریخی، خروج مهره سوخته آمریکا از بازی و اخبار دنیای اسلام به چشم می خورد.

در قسمت توصیه امام (ره) به مقام معظم رهبری در بیمارستان اين شماره به بیان خاطره ای از مقام معظم رهبری می پردازد که به شرح ذیل است :

بهار سال ۱۳۶۵، روزى را كه امام(ره) در بستر بيمارى بودند، فراموش نمى‌كنم. ايشان دچار ناراحتى قلبى شده بودند و تقريباً ده، پانزده روزى در بستر بيمارى بودند. در آن زمان من در تهران نبودم. آقاى حاج احمد آقا به من تلفن كردند و گفتند سريعاً به آن‌جا بياييد؛ فهميدم كه براى امام(ره) مسأله‌اى رخ داده است. آناً حركت كردم و پس از چند ساعت طى مسير، خود را به تهران رساندم. اولين نفر از مسؤولان كشور بودم كه شايد حدود ده ساعت پس از بروز حادثه، بالاى سر ايشان حاضر شدم.

روزهاى نگران‌كننده و سختى را گذرانديم. خدمت امام(ره) رفتم و هنگامى كه نزديك تخت ايشان رسيدم، منقلب شدم و نتوانستم خودم را نگهدارم و گريه كردم. ايشان تلطف فرمودند و با محبت نگاه كردند. بعد چند جمله گفتند كه چون كوتاه بود، به ذهنم سپردم؛ بيرون آمدم و آنها را نوشتم.

در آن لحظاتی كه امام(ره) ناراحتى قلبى پيدا كرده بودند، ايشان انتظار و آمادگى براى بروز احتمالى حادثه را داشتند، بنابراين مهمترين حرفى كه در ذهن ايشان بود، قاعدتاً مى‌بايد در آن لحظه‌ى حساس به ما مى‌گفتند. ايشان فرمودند: « قوى باشيد، احساس ضعف نكنيد، به خدا متكى باشيد، «اشدّاء على الكفّار رحماء بينهم» باشيد، و اگر با هم بوديد، هيچ‌كس نمى‌تواند به شما آسيبى برساند». به نظر من، وصيت سى‌صفحه‌ای امام (ره) مى‌تواند در همين چند جمله خلاصه شود.

 این نشریه در تیراژ ۱۰۰۰ عدد و جهت توزیع در ميان ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.
https://taghribnews.com/vdcivvaw.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی