تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 248782
اسقف اعظم صربستان در ديدار ابراهيمي‌تركمان:

نیازمند گفت‌وگوی ديني با ایران هستیم

پاتریارح ایرینی، اسقف اعظم صربستان در ديدار رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، گفت: نیازمند گفت‌وگوی ديني با جمهوري اسلامي ایران هستیم.
نیازمند گفت‌وگوی ديني با ایران هستیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ابراهيمي‌تركمان در ابتداي اين ديدار كه امروز (دوشنبه 3 آبان) برگزار شد، با تأكيد بر اينكه ادیان الهی اختلافات عمیقی با یکدیگر ندارند، گفت: ایران، کشور پیشرو در حوزه گفت‌وگوی ادیان است و تاکنون دوره‌های مختلف گفت‌وگوهاي بين‌الادیانی را با كشورها و اديان مختلف طراحی و به اجرا درآورده‌ایم.
 
وي در ادامه به زندگی مسالمت‌آمیز و آزادی‌های پيروان ادیان الهی در ایران اشاره کرد و افزود: پيروان ادیان الهی به ویژه مسیحیان، در کنار مسلمانان زندگی بسیار خوبی در ایران دارند. ما به اتفاق هم گفت‌وگوهای ديني بسیار ارزشمندی را در سراسر جهان به انجام رسانده‌ایم كه نتايج سودمند فراواني براي ما داشته است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنين به دور شدن معنویت از فرهنگ و بی‌توجهی به عمق دین اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از افراد با برداشت انحرافی از دین، سعی در ایجاد انحراف در جامعه برای تأمین اهداف شیطانی قدرتمندان هستند؛ مانند آنچه به نام  اسلام در خاورمیانه و با ایجاد گروه‌های افراطی و تکفیری و تروریستی ایجاد شده است.
 
وي افزود: رهبران دینی می‌توانند در توجه و تبیین درست و عمیق دین و بازگشت معنویت به فرهنگ نقش بسیار مهمی را بر عهده بگيرند. جمهوری اسلامی ایران نيز در این باره در مقابل این انحرافات ایستادگی کرده و رهبر معظم انقلاب، هدایت و راهبری عمیقی را برای پیروزی جبهه حق انجام می‌دهند.
 
ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سپس در خصوص گفت‌وگوی ادیان اظهار كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، تلاش بسیار فراوانی را برای برپایی دوره‌های مختلف گفت‌وگوی ادیانی انجام داده و اعلام مي‌كنيم كه آمادگی داریم تا در این خصوص میان ایران و صربستان برنامه‌ریزی و همكاري كنيم.
 
اسقف اعظم صربستان هم با بيان سخناني در این دیدار گفت: منطقه شرق، همیشه از غرب جذاب‌تر و مهم‌تر بوده و در این میان من به ایران علاقمند و شیفته مردم آن هستم. ما از جمهوری اسلامی ایران مطالب بسیار ارزشمندی را آموخته‌ایم.
 
پاتریارح ایرینی سپس با تأیید سخنان ريیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تأکید بر اين سخنان، گفت: ما نیازمند گفت‌وگو با ایران هستیم و از اجرای برنامه‌های گفت‌وگوی بین‌الادیانی ايران و صربستان استقبال می‌کنیم.
 
در ادامه دیدار مجيد فهیم‌پور، سفیر کشورمان و محسن سلیمانی، وابسته فرهنگي ايران در صربستان، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مختلف در خصوص روابط فرهنگي دوجانبه ارایه دادند.
 
بنا بر اعلام اين خبر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه شصت‌ويكمين نمایشگاه بين‌المللي كتاب بلگراد ديدار با مقامات عالی صربستان و همچنين امضاي تبادلات فرهنگی و همکاری‌های دو کتابخانه ملی ايران و صربستان و بازدید از مراکز فرهنگی و هنری بلگراد و بحث و تبادل نظر برای گسترش همکاری‌هاي دوجانبه به صربستان سفر کرده است.
 
شصت‌ويكمين نمایشگاه بين‌المللي كتاب بلگراد بعد از ظهر يكشنبه 2 آبان افتتاح شده و روز يكشنبه 9 آبان با برگزاري آيين اختتاميه، به كار خود پايان مي‌دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcivvarrt1a5y2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی