تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 180381

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرائی شدن تفاهم نامه فرهنگی با ايتاليا

روابط فرهنگی میان دو کشور ایران و ایتالیا قدمت دیرینه ای دارد و در سال 1337موافقتنامه فرهنگی میان این دو کشور به امضا رسیده است و تاکنون نیز معتبر است و در چارچوب اجرایی شدن بندهای این موافقتنامه باید هر دو تا سه سال یکبار تفاهم نامه همکاری های فرهنگی میان دو کشور به امضا برسد.
تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرائی شدن تفاهم نامه فرهنگی با ايتاليا
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با سفیر کشور ایتالیا در تهران با تاکید بر این مطلب گفت: متن تفاهم نامه همکاری فرهنگی و هنری میان ایران و ایتالیا آماده و ارائه شده است و ما منتظر نظرات مقامات مربوطه ایتالیا، برای امضای آن هستیم.
 
وی با اشاره به وجود برخی مراکز ایران شناسی و شرق شناسی در کشور ایتالیا، افزود:  اینگونه مراکز در این کشور نشان دهنده نقاط مشترک و فرهنگ و تمدن باستانی غنی دو کشور است.
 
جنتی با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور ادامه داد: نگاه ملت ایران و ایتالیا به فرهنگ و تاریخ دو کشور مثبت است.
 
وزیر ارشاد به نقش سازنده کشور ایتالیا در بازسازی بم اشاره و افزود: در سفر سال گذشته وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ایتالیا به ایران ملاقات های فرهنگی سازنده و خوبی برای ادامه همکاری های فرهنگی میان دو کشور صورت گرفت.
 
وی گفت: ایران از گذشته ارتباط نزدیکی با ایتالیا داشته است که از آن جمله می توان به برخی اکتشافات و کاوش های باستان شناسی به ویژه در شهر اصفهان از سوی باستان شناسان کشور ایتالیا اشاره کرد.
 
وزیر فرهنگ با اشاره به وجود زمینه های گسترده همکاری به ویژه در حوزه هنرهای معاصر میان دو کشور گفت: ما آمادگی داریم در جشنواره دوسالانه ونیز و نمایشگاه اکسپوی میلان حضوری فعال داشته باشیم .
 
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه های فرهنگی میان کشورها ادامه داد: تمایل دو کشور برای امضای تفاهم نامه در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... نشان دهنده علاقه آنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر است.
 
جنتی امضای تفاهم نامه  در چارچوب موافقتنامه های فرهنگی را نقشه راهی دانست که چگونگی همکاری های فرهنگی میان دو کشور را در 3 سال آینده تعیین می کند.
 
سفیر کشور ایتالیا:
حضور ایران در دوسالانه ونیز فرصتی مغتنم برای رفع برخی پیش داوری های ناعادلانه جهانی است

 
حضور کشور ایران در جشنواره دوسالانه ونیز فرصت مغتنمی است تا این کشور بتواند برخی از برچسب های ناعادلانه ای که جامعه بین الملل نسبت به آن دارد را از بین ببرد و با این حضور به بعضی از پیش داوری های ناعادلانه نسبت به خود پایان بدهد.
 
در ادامه این دیدار "مائورو کونچاری" سفیر کشور ایتالیا در تهران با تاکید بر این مطلب گفت: کشور ایران علاوه بر داشتن تاریخ چند هزار ساله فرهنگ و تمدن دارای یک موقعیت راهبردی جغرافیایی است که می تواند به عنوان پیوند دهنده میان ملت ها محسوب شود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcivuazzt1avp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی