تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 220980

اجرای طرح بازدید از مساجد در انگلیس، امروز

درهای بیش از 90 مسجد در نقاط مختلف انگلستان امروز (یکشنبه) با هدف مقابله با اسلام هراسی و تصحیح دیدگاه ها در مورد اسلام، بر روی پیروان تمام ادیان گشوده می شود.
اجرای طرح بازدید از مساجد در انگلیس، امروز

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شورای مسلمان انگلیس" هدف از اجرای طرح "روز دیدار از مسجد من" را آشنایی پیروان سایر ادیان با اسلام و مقابله با جریانات اسلام هراسی که بعد از وقایع تروریستی سال گذشته پاریس بیش از پیش دامن زده شده است، اعلام کرد.
 
سخنگوی شورای مسلمانان انگلیس در این باره گفت: اجرای این طرح که بیش از 90 مسجد در آن مشارکت دارند، فرصتی است برای مسلمانان انگلیس با تصورات غلط درباره اسلام مقابله کنند.

درچارچوب این طرح همه افراد با هر دین و اعتقادی می توانند به مساجد بروند و پرسش های خود را مطرح کنند، ضمن اینکه بخش های مختلف مساجد به علاقه مندان نشان داده می شود و از آن ها پذیرایی نیز خواهد شد.
 
برگزار کنندگان این طرح امیدوارند که این اقدام فرصتی برای درک بهتر و همگرایی بیشتر میان جوامع مختلف در انگلیس فراهم کند.
 
طرح گشودن درهای مساجد به روی غیرمسلمانان در سال گذشته میلادی فقط در 20 مسجد انگلیس برگزار شده بود.
شورای مسلمانان انگلیس از همه شخصیت های مذهبی و مسئولان 1700 مسجد این کشور خواسته بود که از اجرای این طرح حمایت کنند.
 
براساس گزارش جدید دفتر آمار ملی انگلستان، جمعیت مسلمانان در کل بریتانیا ( شامل انگلیس، ولز، ایرلندشمالی و اسکاتلند) بالغ بر 3 میلیون و 114 هزار و 992 نفر است که یک میلیون و 554 هزار و 22 نفر از آنها در خارج از این کشور متولد شده اند.
 این آمار نشان می دهد، در حال حاضر شمار مسلمانان در هشت منطقه در انگلیس شامل شرق لندن، نیوهام، بلک برن، لوتن، بیرمنگام و منچستر، نسبت به جمعیت بومی این مناطق به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

شورای مسلمانان فرانسه هم ماه قبل در ابتکاری موسوم به "یک فنجان چای برادرانه" درهای مساجد  این کشور را به روی مردم گشوده و از آنها برای شرکت در برنامه‌هایی به منظور گفت‌وگو درباره اسلام و آشنایی با این دین دعوت کرده بود.
 
https://taghribnews.com/vdcivuarut1ar32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی