تاریخ انتشار۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 236082

حامیان داعش در شرق افغانستان جنایتی را ضد زنان و کودکان رقم زدند

مقامات محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند حامیان گروه تروریستی داعش باحمله به شهرستان «کوت» این ولایت پس از ربودن تعدادی از زنان، سر کودکان را نیز بریدند.
حامیان داعش در شرق افغانستان جنایتی را ضد زنان و کودکان رقم زدند

«نیلوفر عزیز» عضو شورای ولایتی ننگرهار اعلام کرد: افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به شهرستان «کوت» ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حمله کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش پس از حمله به این شهرستان، کودکان را سر بریدند و زنان را با خود بردند.
عزیز اظهار داشت: افراد وابسته به گروه تروریستی داعش زمانی که قصد ربودن زنان را از شهرستان کوت داشتند، مردم محلی با آنها درگیر می‌شوند که در نتیجه 21 نفر از افراد این گروه کشته و 23 نفر  زخمی می‌‎شوند.

در ادامه این عضو شورای ولایتی ننگرهار به بخدی‌نیوز گفت: در این درگیری 10 نفر از نیروهای امنیتی مستقر در منطقه نیز کشته شده‌اند.
وی افزود: تاکنون مشخص نشده که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش چند نفر از زنان را با خود بردند و چه‌ تعداد کودک را کشته‌اند.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن این کشور است و گفته می‌شود در برخی شهرستان‌های این کشور، افراد وابسته به گروه تروریستی داعش حضور دارند.

«ظاهر قدیر» نماینده ننگرهار در پارلمان افغانستان نیز با ابراز اینکه توانایی مقابله با گروه تروریستی داعش را در این ولایت دارند از دولت این کشور خواست تا هرچه سریع‌تر اقدام جدی را برای مقابله با این گروه آغاز کند.

وی چندی قبل در پارلمان افغانستان «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی این کشور را متهم به گسترش طرح داعش در شرق افغانستان کرده بود.
https://taghribnews.com/vdcivqarrt1apu2.cbct.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی