تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 293188
امیرعبداللهیان:

مقاومت معادله آمریکا و صهیونیسم را بر هم زد/ تجزیه عربستان به سود منطقه نیست

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجزیه عربستان سعودی هم به سود منطقه نیست گفت: ما معتقدیم این اتفاق می تواند یک شروع خطرناک برای منطقه و موفقیت برای صهیونیست ها باشد اما محمد بن سلمان با شتاب زدگی کاری می کند که دستور کار صهیونیستی است.
مقاومت معادله آمریکا و صهیونیسم را بر هم زد/ تجزیه عربستان به سود منطقه نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حسین امیرعبداللهیان شب گذشته در برنامه نگاه یک با اشاره به اثرات سیاسی راهپیمایی اربعین گفت: در شرایطی که تلاش های زیادی در منطقه و خارج از منطقه برای دمیدن در فتنه های داخلی به عمل می آید چنین برنامه ای با نام مقدس اسلام بین کشورهای اسلامی وحدت نظر را به وجود می آورد.
 
امیرعبداللهیان گفت: مهمترین پیام و دستاورد این حرکت در داخل منطقه وحدت و در عرصه بین الملل اقتدار جهان اسلام و از همه مهمتر تقویت امنیت در منطقه است.
 
مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان گفت: در پنج تا شش سال گذشته همزمان با مسئله بیداری اسلامی اتحاد نامیمونی بین امریکا، اسرائیل و عربستان شکل گرفت که تلاش کردند با ابزار مختلف هدف اصلی و اساسی خود را محقق کنند که از جمله آنها داعش بود.
 
وی افزود: مستشاران ما شاهد بودند که در عراق و سوریه چه اقداماتی را آمریکا و سعودی ها انجام می دهند، اما به برکت ایثارگران مدافعان حرم حقیقتا یک توطئه بزرگ از سر منطقه و جهان اسلام حذف شد.
 
امیرعبداللهیان افزود: حذف داعش با آنهمه توانی که از تروریست ها و ابرقدرت ها گرفته بود یک حرکت عظیم بود که در طول دو تا سه سال به انجام رسید. قرار بود داعش بی ثبات سازی منطقه را دستاورد اول خود قرار داده و درگیری طایفه ای در جهان را رقم بزند.
 
وی ادامه داد: اینها وقتی درمنطقه داعش را شکست خورده دیدند رفراندوم در کردستان عراق را کلید زدند و مسعود بارزانی مورد استفاده ابزاری قرار گرفت.
 
مشاور رئیس مجلس در امور بین الملل ادامه داد: بعد از شکست داعش، طراحان خارجی فاز تجزیه عراق و سوریه را کلید زدند و وقتی دیدند این سناریو به عمل نرسید وارد فاز لبنان شدند.
 
مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی ها فکر می کنند لبنان تفرجگاه عربستان سعودی است. این توهین به مردم لبنان است که نخست وزیر یک کشور را به کشور خود ببرید و آنجا استعفای وی را اعلام کنید!
 
وی ادامه داد: طراحی صهیونیستی دوست دارد منطقه را مدیریت کند اما طرح های آنها شکست فاحش خورده است. اینها می خواهند در مرحله تازه برنامه های خود آرامش را در منطقه از بین ببرند. آنها زمانی منطقه را در آرامش می خواهند که اسرائیل در آرامش و بقیه کشورها حتی عربستان ویران شده و تجزیه شده باشد.
 
امیرعبداللهیان گفت: بین جمهوری اسلامی و لبنان صمیمیت وجود دارد، بین جریان های داخل لبنان نیز هماهنگی وجود دارد.
 
وی گفت: آمریکا و صهیونیسم بر روی داعش سرمایه گذاری جدی کرده بودند و امیدوار بودند برای یک دهه داعش را نگه داشته، جابه جایی جمعیتی، اختلاف طایفه ای و تجزیه کشورها را دنبال کنند اما محور مقاومت معادله اینها را به هم زد. امروز استخوان های داعش خرد شده است، داعشِ استخوان خرد شده نیز برای امریکا، اسرائیل و برخی متحدانشان کارایی ندارد.
 
 امیر عبداللهیان ادامه داد: وقتی بحران در لبنان شروع شد حسنین هیکل به من گفت همه مواضع مقام معظم رهبری را دنبال می کنم، می گفت قدر رهبری را در کشورتان بدانید. همه کسانی که به ما حتی دلار هدیه می دهند نمی دانند تحولات منطقه چگونه است اما وقتی مواضع رهبری را دیدم واقعا این مواضع را جدی و دقیق دانستم.
 
مشاور رئیس مجلس خاطرنشان کرد: سعودی ها هنوز در منطقه ما با واقعیت عراق دموکراتیک کنار نیامده اند و واقعیت دموکراسی در لبنان را هم نمی خواهند هضم کنند. در ورای کاری که انجام دادند به دنبال بی ثبات کردن لبنان هستند.
 
امیرعبداللهیان با بیان اینکه تجزیه عربستان سعودی هم به سود منطقه نیست گفت: ما معتقدیم این اتفاق می تواند یک شروع خطرناک برای منطقه و موفقیت برای صهیونیست ها باشد اما محمد بن سلمان با شتاب زدگی کاری می کند که دستور کار صهیونیستی است.
 
امیرعبداللهیان درباره مسئله یمن نیز گفت: از ابتدا گفتیم یمن راه حل سیاسی دارد و همچنان هم همین را می گوییم باید همه طرف ها جلوی شتاب زدگی برخی حکمای جوان را بگیرند. چرا که ثبات و آرامش نیاز منطقه ماست.
 
وی در پایان عنوان کرد: در پی خرد شدن استخوان های داعش امروز جبهه مقاومت در بهترین شرایط خود قرار گرفته و عربستان، اسرائیل و آمریکا تاب این پیروزی را نمی آوردند و برای تضعیف آن هرگامی را بر می دارند.
https://taghribnews.com/vdcivparvt1a3z2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی