تاریخ انتشار۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 253984

برگزاری "کمیسیون رسانه" کنفرانس وحدت با پیشنهاد تاسیس تلویزیون تقریب

صبح امروز جمعه در روز دوم سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، کمیسیون رسانه با حضور جمعی از اندیشمندان جهان اسلام و صاحب نظران حوزه رسانه در هتل آزادی تهران برگزار شد.
برگزاری "کمیسیون رسانه" کنفرانس وحدت با پیشنهاد تاسیس تلویزیون تقریب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این کمیسیون که به ریاست شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق برگزار شد، پیشنهاداتی در خصوص بهره گیری بیشتر از نقش رسانه ها در وحدت اسلامی و مقابله با جریانهای تکفیری مطرح شد.
 
رضا شاکری مدیرعامل خبرگزاری تقریب در سخنانی در این کمیسیون با بیان این که نقش رسانه ها در جهان نقشی بدیهی است، گفت:استکبار هزاران شبکه و رسانه تاسیس کرده اما هدایت آنها ثابت است و مرکز کنترل ثابت دارند.
 
وی افزود: متاسفانه امروز اتحادی در رسانه های اسلامی نمی بینیم و مرکز هدایت یکسانی که بتواند این رسانه ها را به خوبی هدایت کند لذا استفاده از شبکه های رادیو و تلویزیونی موجود در جهان اسلام وفضای مجازی با مرکز کنترل ثابت برای مقابله با رسانه های استکباری انکار ناپذیر است.
 
وی در ادامه تاسیس شبکه تقریب به 4زبان اردو، عربی، انگلیسی و فارسی را پیشنهاد داد و تاکید کرد: این اقدام می تواند مرکز هدایت واحد برای رسانه های جهان اسلام ایجاد کند.
 
زکریا قمرالدین نماینده مجمع تقریب در لبنان نیز پیشنهاد تاسیس یک پایگاه اینترنتی مشترک وحدت آفرین را داد و گفت: این سایت می تواند به شبهات دینی پاسخ گفته و سیاستهای دروغین امریکا در منطقه را افشا کند.
 
دکتر عقیل کاظمی اندیشمند عراقی نیز در سخنانی گفت: مشکلات جهان اسلام ناشی از اقدامات سلفی هاست که رسانه ها در جهان اسلام را در اختیار دارند؛ امیدواریم رسانه های معتدل جهان اسلام بتوانند راهکاری برای مقابله با تکفیریها بیایند.
 
حجت الاسلام سید موسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب نیز در سخنانی تاکید کرد:به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و فضای جدیدی که در جهان اسلام به وجود آمد باعث گرایش عظیم و گسترده ای به اسلام شد امروز هم نیاز به نهضت فکری داریم تا افکار تکفیری را رسوا کنیم و در این راستا نیاز به کار رسانه ای داریم.
 
علی امینی پژوهشگر کشورمان نیز با بیان این که جهانی شدن واقعیت دنیای امروز ماست، تاکید کرد: توسعه روز افزون رسانه های مختلف اعم از ماهواره ها و شبکه های دیجیتال و دنیای مجازی در دنیای ارتباطات را دگرگون ساخته است؛ تلاش برای همگرایی رسانه ای در جهان اسلام و تبیین مواضع اسلام واقعی وپاسخ به شبهات از جمله اقداماتی است که می تواند در جهانی شدن رسانه در دستور کار قرار گیرد.
 
شرکت کنندگان و دیگر سخنرانان این کمیسیون سخنان خود را به موضوعاتی چون نقش برخی کشورهای عربی در فتنه انگیزی مذهبی از سوی رسانه ها، نقش رسانه های استکبار در ایجاد اختلاف بین مسلمانان، همگرایی علما و رسانه ها برای همگرایی اسلامی، لزوم نشان دادن عمق فاجعه و خطرات فتنه تکفیر در رسانه ها، تنوع مشکلات مسلمانان و تنویر افکار عمومی، لزوم استفاده از پتانسیل رسانه ای شبکه های اجتماعی،نقش رسانه ها و تحقق امت واحدت اسلامی، نقش متقابل فرهنگ و رسانه و لزوم تقویت رسانه های اعتدال گرا، اختصاص دادند.
 
سی امین کنفرانس وحدت اسلامی عصر امروز جمعه با برگزاری 3کمیسیون دیگر در هتل آزادی تهران دنبال خواهد شد.

 
https://taghribnews.com/vdcivpar5t1aw32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی