تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 253489
رئیس شورای اتحاد سنی پاکستان:

جهان اسلام برای حفظ بقای خود چاره ای جز وحدت ندارد

یکی از شخصیت های مذهبی اهل سنت پاکستان، پایه گذاری هفته وحدت از سوی بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را اقدامی بزرگ و ارزشمند در جهت حفظ و تقویت وحدت میان جهان اسلام و مصون داشتن آن از گزند توطئه های شیطانی دانست و تأکید کرد: حفظ وحدت، امروز ضروری ترین نیاز جهان اسلام است.
جهان اسلام برای حفظ بقای خود چاره ای جز وحدت ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "صاحب زاده محمد حامد رضا" رئیس شورای اتحاد سنی پاکستان امروز در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفت: در شرایط کنونی مسلمانان سراسر جهان در وضعیت دشوار به سر می برند و عوامل ضداسلامی صهیونیستی- غربی هم نهایت تلاش خود را به کار بسته اند تا اختلاف نظرهای سطحی میان جوامع و امت اسلامی را به شکاف های عمیق و تفرقه افکنانه تبدیل کنند.

وی افزود: کافی است امروز به آنچه که در یمن، سوریه، فلسطین، لیبی و بسیاری دیگر از کشورهای مسلمان می گذرد، نگاه کنیم؛ در چنین شرایطی، جهان اسلام برای حفظ بقای خود و برون رفت از مشکلات فراوان، چاره ای جز وحدت ندارد.

این شخصیت مذهبی پاکستان با اشاره به ایام ولات باسعادت حضرت محمد (ص) گفت: وحدت، دوستی و همدلی، پیام حضرت محمد (ص) از سوی خداوند است و امام خمینی(ره) نیز به درستی بر آن تأکید فراوان داشتند و به همین دلیل، ایام ولادت پیام اسلام را هفته وحدت نامگذاری کردند تا این اختلاف نظرها درباره زمان ولادت پیامبر(ص) و برخی دیگر مسائل جزئی، به جای اینکه اختلاف آفرین باشد، به عاملی وحدت بخش میان امت اسلامی تبدیل شود.

رئیس شورای اتحاد سنی پاکستان گفت: هفته وحدت، فرصتی مناسب برای مسلمانان است تا نقاب از چهره تکفیری ها بردارند و هویت حقیقی آنها بر همگان فاش شود.

وی همچنین اظهار داشت که در داخل جهان اسلام نیز، عوامل و نیروهایی هستند که با دنبال کردن توطئه های دشمنان اسلام، سعی در تخریب چهره حقیقی و رحمانی اسلام دارند که باید نسبت به آگاهی بخشی به مسلمانان درخصوص شناخت این چهره های اسلام نما، اقدام شود.

صاحب زاده محمد حامد رضا، تأکید کرد: وحدت باید از شعار به عمل تبدیل شود و مسلمانان باید با وحدت حقیقی برگرفته از آموزه های اسلام (ص) به مبارزه با دشمن بپردازند.
https://taghribnews.com/vdcivpar3t1aw52.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی