تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 251706
امام جمعه اهل سنت اینچه برون(استان گلستان)

وحدت در استان گلستان مرهون ارادت و مودت به اهل بیت (ع) است

امام جمعه اهل سنت اینچه برون، گفت: اتحاد و همدلی حاکم در استان گلستان نتیجه و ثمره ارادت، محبت و مودت به اهل بیت (ع) است.
وحدت در استان گلستان مرهون ارادت و مودت به اهل بیت (ع) است
«آخوند مدد آقا هوشمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، افزود: این علاقه به اهل بیت پیامبر اسلام (ص) باعث می شود در سایه امنیت و آرامش نظام جمهوری اسلامی پیروان مذاهب مختلف اسلامی به راحتی مشغول عبادات و مراسمات خویش شوند.

مدیر حوزه علمیه رحمانیه روستای مرزی دوزالوم با اشاره به ارادت و محبت ویژه اهل سنت به امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) درس استقامت و مقاومت در مقابل استکبار و ظالم را به انسان ها داده است.

 وی، افزود: هرکسی که خلاف این عقیده را بیان کند از دیدگاه اهل سنت مردود است.

 به گفته وی؛ امام حسین (ع) نور چشم پیامبر اسلام(ص) بود که برای احیاء حق قیام کرد، هدف امام حسین و یارانش از قیام، احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود و این برای یک مسلمان از همه چیز بالاتر است.

امام جمعه اهل سنت اینچه برون با اذعان بر اینکه اگر در جامعه ای فساد و طغیان باشد خبری از اسلام نخواهد بود، گفت: زیرا اسلام دین صداقت و پاکی است، در زمانی که امام حسین قیام کرد اتفاقات زیادی در جامعه رخ داد که باعث اصلی آن یزید بود.

 وی، ادامه داد: مسلمان تنها به فکر خود نیست؛ بلکه باید دیگران را امر به معروف و نهی از منکر نماید و همواره خیر و صلاح دیگران را بخواهد.

به گفته وی؛ کسانی که دارای ایمان قوی بوده و اعمال شایسته انجام می دهند و به دیگران نیز سفارش کنند مسلمان واقعی هستند.

این عالم برجسته اهل سنت گلستانی واقعه کربلا را برای همه مسلمانان درس بزرگی دانست و گفت: امام حسین (ع) در راستای احیا دین جدش قیام نمود و در این راه به شهادت رسید.

وی، افزود: محبت به اهل بیت(ع) بویژه به امام حسین (ع) لازمه ایمان یک فرد مسلمان است، ایمان ما با محبت به اهل بیت کامل می شود.

آخوند هوشمند توسعه دین در یک جامعه را باعث رونق آن جامعه ذکر کرد و گفت: در بین انسان ها ادیان و مذاهب گوناگونی بوجود آمدند؛ ولی دینی که خاتم المرسلین (ص) آورد کامل ترین دین برای تمام ادوار است.

وی، ادامه داد: اصل دین باید بر اساس عدالت و صلح باشد و دینی غیر از آن جامعه را به انحراف و تباهی می کشاند.
 
https://taghribnews.com/vdciuzarqt1awy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی