تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 261309

حماس خواستار توقف فوری درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه

نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در لبنان با صدور بیانیه ای، درگیری های شدید در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان را خدمت به منافع دشمن صهیونیستی دانست و توقف فوری آن را خواستار شد.
حماس خواستار توقف فوری درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه
به گزارش تقریب(تنا)، در بیانیه جنبش حماس آمده است که این درگیری ها همچنین به پناهجویان فلسطینی و اصل قضیه فلسطین صدمه می زند.

در این بیانیه آمده است که حماس تماس هائی را با گروه های مختلف فلسطینی و مقامات و طرف های لبنانی برای توقف فوری درگیری ها درعین الحلوه شروع کرده است.

حماس همچنین خواستار خروج عناصر مسلح از خیابان های اردوگاه عین الحلوه و برقراری آتش بس فوری شده است.

این جنبش با تأکید بر اهمیت رعایت ابتکار عمل فلسطینی و تلاش های مشترک، تشکیل کمیته عالی امنیتی و نیروی مشترک امنیتی برای حفاظ از امنیت و ثبات در اردوگاه عین الحلوه را خواستار شده است.

حدود نیم میلیون فلسطینی که توسط دشمن صهیونیستی از کشورشان اخراج و آواره شده اند، در 12 اردوگاه در لبنان به سر می برند که بزرگترین آنها عین الحلوه در شهر صیدا قرار دارد.

در چند روز گذشته درگیری های مسلحانه بین نیروهای جنبش فتح و گروه های دیگر از جمله نیروهای گروه «بلال بدر» در اردوگاه عین الحلوه به طور پراکنده جریان داشته است.

تاکنون چند نفراز دو طرف درگیری زخمی شده و برای درمان به بیمارستان منتقل شده اند؛ نیروهای امنیتی و ارتش لبنان در اطراف و ورودی های اردوگاه عین الحلوه مستقر شده وتدابیر امنیتی و نظامی لازم را اتخاذ کرده اند.
https://taghribnews.com/vdciuzar3t1aqp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی