تاریخ انتشار۲۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 37180
يكي از علماي اهل سنت افغانستان:

دولت آذربايجان مراقب واكنش شديد مسلمانان جهان باشد

يكي از علماي برجسته اهل سنت افغانستان گفت: در صورتي كه وزير معارف جمهوری آذربايجان و دولت اين كشور به باورهاي ديني مسلمانان احترام نگذارند، با واكنش شديد مردم مسلمان این کشور و ديگر مسلمانان جهان مواجه خواهند شد.
دولت آذربايجان مراقب واكنش شديد مسلمانان جهان باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
مولوي "محمد ياسين"، از علماي برجسته افغانستان با انتقاد از موضع دولت جمهوری آذربايجان در مورد حجاب، گفت: دست هاي ناپيداي اسرائيل، پشت پرده برنامه كشف حجاب دانش‌آموزان در جمهوري آذربايجان است. 

مولوي ياسين کسانی را که از حضور دختران محجبه به مدارس ممانعت می کنند، افرادي دين ستيز، لائيك و مخالف با اسلام خواند و افزود : امروز امپریالیسم امریکا و جهان غرب، ریشه های ابتذال و دين ستيزي را در تمام کشورهای اسلامی گسترش می دهند، و نمی خواهند که مسلمانان، به امورات دینی خود پایبند باشند.

به گفته وي، بزرگترين ترس غرب و اسرائيل از اسلام است و به خاطر تضعيف مسلمانان، توسط عوامل مزدور خود، دست به كشف حجاب يا ممانعت از ورود شاگردان محجبه به مدارس آذربايجان زده اند.

اين عالم روحاني گفت: لائيك ها و دست نشانده هاي غرب می خواهند دختران و بانوان محجبه آذربایجان و مادران نسل آينده اين كشور را از دين خارج نموده و بدين ترتيب نسل بعدي را غرب گرا و دين گريز به بار آورند.

وي به وزير معارف جمهوری آذربايجان هشدار داد تا به باورهاي ديني مسلمانان احترام گذاشته و گرنه با واكنش شديد مردم مسلمان آذربايجان و ديگر مسلمانان جهان مواجه خواهند شد.

ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان موجب ابراز نارضایتی عمومی از تصمیم وزارت معارف این کشور شد، به طوری که بسیاری این ممنوعیت را برخلاف قانون اساسی کشور دانسته و آن را غیر قانونی توصیف کردند.

وزارت معارف آذربايجان یک ماه پيش به بهانه اجرای بخش‌نامه پوشش یکسان در مدارس، از ورود هزاران دانش‌آموز محجبه به دبيرستان‌ها جلوگیری كرد.

مسئله ممنوعیت حجاب، نه تنها داخل جمهوری آذربایجان اعتراضات گسترده‌ای را به دنبال داشته و موجب تظاهرات در باکو، گنجه، لنکران، جلیل‌آباد و نارداران شده، بلکه اعتراضات گسترده‌ای را نیز در خارج از این کشور به دنبال داشته است.
https://taghribnews.com/vdciuzap.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی