تاریخ انتشار۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 157107

رژیم آل خلیفه بیش از پیش به تخریب مساجد بحرین ادامه می دهد

شیخ سلمان تأکید کرد: کسانی که اقدام به تخریب مساجد می کنند هدفشان قرار دادن مسجد به عنوان محور جناح بندیهای سیاسی است.
رژیم آل خلیفه بیش از پیش به تخریب مساجد بحرین ادامه می دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ میثم سلمان" مسئول بخش آزادیهای دینی در "دیده بان حقوق بشر" بحرین گفت: رژیم آل خلیفه قصد دارد تعدادبیشتری از مساجد این کشور را تخریب کند و برخی از احزاب طرفدار سیاستهای شکاف و فتنه انگیزی می خواهند جنایتها و بحران موجود در بحرین را افزایش دهند.

شیخ سلمان که در کنفرانسی تحت عنوان« بحرین، کشور مساجد ویران شده» شرکت کرده بود، تأکید کرد: تخریب مساجد به معنی مجازات گروهی یک مذهب و طایفه است.

وی با اشاره به اینکه مردم بحرین همیشه در تاریخ کشور خود حضور داشته اند، گفت: کسانی که اقدام به تخریب مساجد می کنند، هدفشان قرار دادن مسجد به عنوان محور جناح بندیهای سیاسی است.

شیخ سلمان با تأکید بر اینکه همه مساجد اعم از مساجد اهل تسنن و مساجد شیعه یکسان هستند، خاطر نشان ساخت: مساجد باید بدون هیچ گونه تغییری در جایگاه های اصلی خود باز سازی شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: وزارت دادگستری اصرار دارد نام مساجد را به مؤسسات دینی غیر مجاز تغییر دهد اما ما نمی خواهیم نام مسجد از این مکان های مقدس برداشته شود.

مسئول بخش آزادیهای دینی با اشاره به سخنان مقامات بحرینی که گفته بودند عاملین تخریب مساجد محاکمه می شوند: گفت: اگر اجازه و دستور مقامات ارشد رژیم آل خلیفه نباشد، مساجد تخریب نخواهند شد و این رژیم باید به خاطر تخریب مساجد از مردم بحرین رسما عذرخواهی کند.

"مجید مشعل" رئیس شورای علمای بحرین هم به نوبه خود تأکید کرد: رژیم آل خلیفه با هدف به وجود آمدن اختلافات طایفه ای دست به تخریب مساجد می زند.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان از مقدسات دینی خود دفاع می کنند تأکید کرد: تخریب مساجد مبارزه با خداست زیرا مسجد خانه خداست و متعلق به شخص و یا گروه خاصی نیست.

مشعل از تلاشهای مسلمانان برای دفاع از مساجد و برپایی نماز در آنها قدردانی کرد و گفت: جنایتهای رژیم آل خلیفه در حق مساجدِ خدا باید رسوا شود.

وی در پایان افزود: مردم بحرین امنیت دینی ندارند و هویت آنان در معرض تهدید است، به مقدسات دینی ما توهین می شود و شخصیتهای مذهبی  مورد اهانت و تکفیر قرار می گیرند، اما با همه اینها رژیم آل خیلفه ما را به انتشار نفرت و کراهت متهم می کند.
https://taghribnews.com/vdciuyazyt1awz2.cbct.html
مرجع : مرآة البحرین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی