تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 297805
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(159)

​کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان برگزار شد

کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان، با عنوان "نقش خودباوری مسلمانان در تشکیل تمدن نوین اسلامی" در سومین روز برگزاری سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد.
​کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان صبح پنجشنبه 16 آذر، به ریاست دکتر "غدیر جمال" استاد دانشگاه کویت و عضو هیأت امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان  و نایب رئیسی دکتر طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در هتل آزادی تهران برگزار شد.
 
در ابتدای این کمیسیون، دکتر غدیر جمال در سخنانی خاطرنشان کرد: زنده کردن تمدن اسلامی به این معنا نیست که تمدن اسلامی کهنه شده است، بلکه ما باید خود را مدرنیزه کنیم تا بتوانیم تمدن اسلامی را درک کنیم.
 
وی افزود: ما باید هویت اسلامی خود را حفظ کرده و حملات فرهنگی و حملات اندیشه های انحرافی را از خود دور سازیم.
 
در ادامه، دکتر طوبی کرمانی، نایب رئیس کمیسیون، به شرح فعالیت های اتحادیه جهانی زنان مسلمان طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: ما هر سال حدود 26 برنامه به مناسبت میلاد "حضرت فاطمه(س)؛ بانوی مهر" در کشورهای مختلف و استان های مختلف کشورمان برگزار می کنیم که این برنامه ها به درخواست مردم این کشورها انجام می شود.
 
وی افزود: از جمله کشورهایی که تا کنون این مراسم در آن کشورها برگزار شده است می توان به عراق، سوریه، گینه کوناکری، ساحل عاج، پاکستان، کشمیر، هندوستان، انگلستان، کویت، بحرین و افغانستان اشاره کرد.
 
دکتر کرمانی با بیان اینکه اتحادیه جهانی زنان مسلمان در برخی کشورها از جمله عراق و کویت شعبه دارد، از تأسیس شعبه این اتحادیه در تونس نیز خبر داد.
 
به گفته دکتر کرمانی، برنامه های دیگر این اتحادیه که در سال گذشته انجام شده است، عبارت بود از: کنگره فاطمی در دانشگاه الزهرا(س)، شب شعر فاطمی با حضور شاعران مسلمان، مسیحی و یهودی، برگزاری کارگاه آموزشی زن و خانواده در جوامع اسلامی در لبنان، کارگاه های آموزشی با محوریت حجاب و عفاف در کشورهای مختلف، کارگاه های آموزشی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)، نمایشگاه "زن از نگاه هنر" با حضور زنان هنرمند خوشنویس، نقاش، مجسمه ساز و ... که هنر زنان مسلمان را به جهان معرفی کردند، صدور بیانیه هایی در محکومیت جنایات صورت گرفته در یمن، عراق، سوریه، بحرین، افغانستان و ... .
 
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در پایان به برنامه های آینده این اتحادیه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه ای تحت عنوان "منشور حقوق و مسئولیت های زن مسلمان" با همکاری استاد حیات بوکرا در تونس و برگزاری کارگاه و نمایشگاه "طراحی لباس و مد اسلامی" دراسفندماه امسال به همت دکتر شیدا دانیالیان در اهواز و اردوی تفریحی -آموزشی برای جوانان الجزایر به همت خانم سهیلا مفتاح، از جمله برنامه های آینده این اتحادیه خواهد بود.
 
در ادامه، دکتر عفت شریعتی، مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر طاهره اللواتی از عمان، دکتر منال فنجان از عراق، دکتر لیلا علی حسین از بحرین و دکتر طوبی کرمانی، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، مقالات خود را ارائه کردند و سپس ویدئویی ساخته زنان خبرنگار و اصحاب رسانه بحرین با عنوان "المرأة بین عدالة الاسلام و الاتفاقیات الدولیة" برای شرکت کنندگان پخش شد.
 
شیخ محمد سعید نعمانی، از علمای عراق و حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف، از میهمانان کمیسیون اتحادیه زنان بودند؛ شیخ نعمانی در سخنانی با تأکید بر نقش مهم زنان در همه ملت ها خاطرنشان کرد: خداوند توانایی های بسیاری در زن قرار داده است و مرد و زن بر یکدیگر برتری ندارند. این مسئله در همه ادیان نیز تأکید شده است.
 
سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف نیز در سخنانی با اشاره به کرامت بخشیدن رسول گرامی اسلام(ص) به زنان در زمان صدر اسلام، گفت: این نشست تأکیدی بر این دیدگاه است که زن همواره در جامعه حضور دارد و امروزه زنان پیش قراول تمام مسائل جامعه هستند و نقش مهمی در ارزشهای اسلامی دارند.
 
در ادامه این کمیسیون، دکتر طوبی کرمانی با ارائه مقاله خود با عنوان "ویژگی های تمدن نوین اسلامی" به مؤلفه ها و شاخصه های تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: ویژگی های این تمدن عبارتند از: همه جانبه بودن تمدن اسلامی، حکمت و دانایی، هدفمند بودن این جهان در  تمدن نوین اسلامی، عدالت و صلح مبتنی بر عدالت و مردم سالاری.
 
در پایان کمیسیون نیز مباحث مطرح شده جمع بندی شد و بر مشارکت بانوان مسلمان در برنامه های آتی اتحادیه جهانی زنان مسلمان تأکید شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdciuyarwt1a3v2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی