تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : 297508
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(108)

صندوق مشترک موقوفات جهان اسلام تشکیل شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در کشورهای اسلامی هزاران موقوفه وجود دارد که اگر صندوق مشترکی برای این امر تشکیل شود می توان بسیاری از دغدغه های معیشتی و فرهنگی جهان اسلام را برطرف کرد.
صندوق مشترک موقوفات جهان اسلام تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی امشب در نشست تخصصی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با مهمانان سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اظهار کرد: موقوفات بسیاری با نیات مختلف در کشورهای اسلامی وجود دارد که اگر صندوق مشترکی برای این موقوفات تشکیل شود می توانیم ثمرات این موقوفات را به عموم مسلمانان در تمامی کشورهای اسلامی تعمیم دهیم.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران به دلیل سیستماتیک کردن امور مدیریتی خویش در اداره موقوفات به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده است که کشورهای اسلامی می توانند از این دستاوردها و موفقیت های ایران در این راستا بهره مند شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست به روند سیستماتیک کردن اداره امور موقوفات، بقاع متبرکه و مساجد در ایران اشاره کرد و گفت: هم اکنون در سریع ترین زمان ممکن دقیق ترین اطلاعات و آمار از موقوفات و بقاع متبرکه کشور را می توانیم به دست آوریم و در توسعه این عرصه به کار ببریم.

حجت الاسلام علی محمدی افزود: علاوه بر اداره موقوفات و بقاع متبرکه در این سازمان مسابقات قرآنی نیز در رشته های مختلف اجرا و برگزار می شود و پس از طی کردن مراحل شهرستانی، استانی و ملی نفرات برگزیده منتخب می شوند و هر سال نیز مسابقات بین المللی قرآن را درکشور میزبانی می کنیم.

در ادامه این نشست نیز مدعوین کشورهای موریتانی، عراق، لبنان، نیجریه، بنگلادش مطالبی را پیرامون بهره مندی از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه وقف بیان کردند و خواستار انتقال این تجربیات به کشورهای متبوع خودشان شدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdciuyarvt1a3w2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی