تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 168105
خطیب نمازجمعه تهران:

ماموریت داعش مسلمان کشی و تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه ماموریت داعش مسلمان کشی و تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه است، گفت: به فضل خدا داعش به دست دولتمردان و بسیجی های عراق و جهان اسلام بسرعت از بین خواهد رفت و محو خواهد شد.
ماموریت داعش مسلمان کشی و تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، حجت الاسلام والمسلمین سید "احمد خاتمی" خطیب نمازجمعه تهران در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران گفت: قرآن از جامعه مومنین می خواهد که فضای جامعه را فضای حاکمیت ارزش ها قرار دهند و انبیا نیز در عرصه ارزش های دینی فضاسازی می کردند.

وی افزود: روابط در جامعه دینی باید بر اساس اصول الهی باشد و در قرآن نیز به سه امر تواصی شده است.

خطیب نمازجمعه تهران در تشریح هدایت های قرآنی گفت: در قرآن ابتدا تواصی به حق صورت گرفته و از مسلمانان می خواهد در گزینش ها، گفتار و نوشتن تواصی به حق داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب باید همواره مطالب را به شکل صحیح منتشر کنند؛ انتشار دروغ حتی به عنوان شایعه حرام است.

وی تصریح کرد: هیچگاه رسانه ها نباید با گزینشی منتشر کردن مطالب حقیقت را از بین ببرند، ابتدا و انتهای مطالب را حذف کردن برای گرفتن نتیجه امری باطل است.

امام جمعه موقت تهران همچنین در بیان دیگر مصادیق سفارش قرآن به حق مراقب گفتار بودن را یکی از مصادیق بیان کرد و گفت: در قضاوت ها و ایجاد ذهنیت درباره اقوام و افراد باید مراقب بود و اگر می خواهیم به سفارش قرآن عمل کنیم باید فضای حق مداری را در جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به سفارش قرآن بر صبر اشاره کرد و افزود: نباید از سردادن شعارها خسته شویم هیچگاه افراد نگویند تا کی بگوییم مرگ بر آمریکا، اینجا لازم است دوستانشان به آنان بگویند مرگ بر آمریکا گفتن تا کی ندارد.

وی گفت: آیا ما تا به حال گفته ایم تا کی نماز بخوانیم و یا روزه بگیریم انجام فرایض تا کی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی سقوط افراد به انحطاط و گناه را یکی دیگر از مصادیق تواصی بالصبر بیان کرد و افزود: باید از آلوده شدن افراد به گناه جلوگیری کرد بی تفاوت بودن در مقابل معصیت عقوبتی را برای همه در برخواهد داشت.

وی گفت: اگر انحرافی در جامعه دیدیم باید به سبک قرآن وارد میدان شویم و از آن جلوگیری کنیم.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه به سومین سفارش قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن به تواصوا بالمرحمه اشاره کرده که همان مهرورزی است و اشکال گوناگونی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: پرخاش گروه های سیاسی به یکدیگر برخلاف سفارش قرآنی تواصوا بالمرحمه است.

وی افزود: گروه های داخل نظام باید بدانند که با یکدیگر برادرند و در نقدها گفته ها را نقل کنند نه شخصیت ها را.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: باید حرمت را حفظ کرد، زیبا سخن گفت تا پاسخ زیبا شنید.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: پذیرفتن فرمایشات ولی فقیه که همه آن را قبول دارند می تواند عاملی برای شکل گیری تواصوا بالمرحمه و یا همان مهرورزی میان گروه ها و افراد باشد.


حجت الاسلام والمسلمین سید "احمد خاتمی" در خطبه دوم نماز جمعه تهران با توصیه به تقوای نمازگزاران و خود، اظهار داشت: تقوا داشتن حتی در تولید علمی نیز تاثیر گذار است و خداوند به فهم و درک انسان می افزاید.

وی با اشاره به مناسبت های هفته آینده و دهه کرامت تصریح کرد: افتخار می کنیم که در ایران اسلامی محبت اهل بیت یک هنجار نهادینه است و هرکسی که در این کشور زندگی می کند ولو اینکه مسلمان نباشد به خاندان عصمت و طهارت ارادت دارد و در جهان، ارادت به اهل بیت یک هنجار بین المللی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز حادثه ۱۷ شهریور، شهادت آیت الله مدنی، وفات آیت الله طالقانی و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله حاج سید صابر جابری نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وی به شدت ولایی بود و حرف رهبر معظم انقلاب را همیشه سر لوحه کارهای خود قرار می داد.

وی با اشاره به آغاز هفته حج گفت: حجاج بیت الله الحرام بدانند معمولا یک بار در عمر توفیق حج برایشان ایجاد می شود و از آن استفاده کنند و نکته دوم اینکه از این فرصت طلایی بهترین استفاده را کنید و از این فرصت که یک بار در عمر نصیب آدم می شود، بخصوص خانم ها با اجانب و بیگانگان در بازار چانه بزنند، این وهن است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: زائران که به حج می روند نماینده مردم ایران هستند و در زمانی که دشمنان ایران علیه شیعه تبلیغات می کنند، فتوای مراجع را بشنوند و به نماز جماعت بروند.

وی با اشاره به هفته دولت، دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته را خاطر نشان کرد و گفت: ایشان در این دیدار سخنرانی بسیار جامعی داشتند که من اسمش را «منشور دولتمردان دولت یازدهم» می گذارم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خیلی منصفانه و عالمانه دولت را تحلیل و توصیف کردند؛ منصفانه یعنی خدمات دولت را بازگو کردند و فرمودند ایجاد آرامش روحی و روانی، کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز، موضع خوب در برابر صهیونیست ها و آمریکا و طرح سلامت را گام های خوب و ارزشمند و ستودنی دولت یازدهم دانستند.

وی ادامه داد: دیروز هم در دیداری که خبرگان رهبری با ایشان داشتند تصریح فرمودند که حمایت از قوای سه گانه لازم است و دلیل آن هم این است که اداره یک کشور ۷۵ میلیونی کار آسانی نیست و باید کمک و تقویت بشوند تا بتوانند خدمت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به ۱۵ توصیه رهبر معظم انقلاب در جلسه با نمایندگان خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت در برابر انتقادها آرام و با سعه صدر برخورد کند ؛ البته به منتقدان هم گفتند که لحن آنها منصفانه و بدون نیش زدن باشد.

امام جمعه موقت تهران درباره دیگر توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت یازدهم اظهار داشت: نکته دیگری که ایشان فرمودند درباره مسئله فتنه و فتنه گران بود زیرا این موضوع از مسایل مهم و خطوط قرمز نظام است و باید وزرا بر اساس آنچه که در جلسه رای اعتماد خود با فاصله گیری با آن، تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با این مساله دیگر حجت تمام است و راز تاکید ایشان این است که مسئله فتنه دعوای شخصی نبود، بلکه چالش با اصل نظام اسلامی بود ولی راه برای توبه باز است و تا زمانی که لجاجت و اصرار می کنند، پست های کلیدی نباید در اختیار فتنه و فتنه گران باشد.

وی تاکید کرد: دیروز خبرگان رهبری دیدار با رهبر معظم انقلاب داشتند و ایشان در این دیدار سخنرانی جامعی از شرایط منطقه و جهان داشتند و به عنوان عضو مجلس خبرگان می خواهم بگویم که این اجلاس خبرگان آکنده بود از دغدغه های فرهنگی و نمایندگان مجلس نگرانی هایی در این زمینه داشتند و البته این نگرانی قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: به صراحت می گویم کار فرهنگی فقط کار دولت نیست، بلکه حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات، صداوسیما و رسانه ها هم مسوولند و باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی گفت: اما آن مقداری که مربوط به دولت می شود این است که فضای پاک اینترنتی را در اختیار مردم و جوانان ما بگذارید؛ ما اصلا با فضای مجازی مخالف نیستیم زیرا این مخالفت معقول نیست ولی می گوییم وقتی گل به دست مردم می دهید، خارهای آن را جدا کنید وگرنه دست مردم را زخمی می کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: این معقول نیست در جایی که ساختارهای نظارتی ما هنوز کامل نشده، بیاییم فضای اینترنتی را آزاد آزاد در اختیار مردم بگذاریم. حتی آمریکا که به اصطلاح، مهد برخی از آزادی ها به تعبیر برخی شیفتگان آن دیار می باشد که البته دروغ است، هرگز اجازه نمی دهند یک فیلم ارزشی ما در فضای اینترنتی شان داخل شود و بلافاصله شناسایی می کنند و می بندند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: چطور شان آنها در باطلشان اگر فضا را می بندند مخالفت با دموکراسی و آزادی نیست اما ما می گوییم که تا زمانی که ساختارهای نظارتی درست نشده، دین ما و اخلاق جوانان ما را در خطر قرار ندهید. بسیار خوب، اگر به فضل خدا نهادهای نظارتی درست شد، ۳ جی که هیچی، ۱۰ جی در اختیار مردم قرار دهید؛ ما حرفی نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین، دغدغه فرهنگی ما این است که مسوولین نظام اسلامی راه را برای بیگانگانی که لطمه به اصل دین و انقلاب و ارزش های ما می زنند، باز نکنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه و آغاز دروس برخی از این مراکز اظهار داشت: حوزه های علمیه سرمایه این ملت هستند، چون سرمایه این ملت، دین است و این وظیفه حوزه های علمیه است که از سرمایه مردم پاسداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان خاطر نشان کرد: شنیدید که آنها در این عرصه عهد شکنی کردند و قرار نبود که بر تحریم ها افزوده شود و این کار آنها نشان می دهد که آمریکا کاملا غیرقابل اعتماد است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکایی ها خوب بدانند که در این مذاکرات این ها با چند نفر دیپلمات به عنوان نماینده ایران طرف نیستند، بلکه با ملتی شجاع و عظیم طرف هستند که اگر بخواهند عهد شکنی کنند و کار خود را ادامه دهند، تودهنی محکمی خواهند خورد.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات کشور عراق ، با تقدیر و تشکر از مردم آمرلی که ۸۰ روز در برابر تروریست ها مقاومت کردند، ادامه داد: ارتش و نیروهای مردمی عراق محاصره آمرلی را شکستند و شکستن این محاصره به معنای فتح المبین در جنگ است و دعا می کنیم که به فضل خدا تا آخرین نفر داعشی های وحشی را دنبال کنید و از بین ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین با ابراز خوشحالی از شکل گیری نهادهای قانونی عراق بر اساس قانون اساسی این کشور خاطر نشان کرد: ما آرزوی عراقی امن، آباد و سربلند داریم و راز این پیروزی ها و همراهی مردم عراق، اطاعت از مرجعیت است.

وی درباره اتفاقات اخیر یمن نیز گفت: قصه این است که یک ملت به صحنه آمدند و می گویند ما دو سال پیش انقلاب کرده ایم، آمریکا و برخی از کشورهای منطقه تبانی کردند و به جای علی عبدالله صالح، جانشین وی را گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: یمنی ها صبر کردند و دیدند که بعد از دو سال، این پس مانده های علی عبدالله صالح اعتنایی به مردم، شایسته سالاری و مردم سالاری ندارند و مردم وارد صحنه شدند و کارشان تبدیل به تظاهراتی کاملا مسالمت آمیز شد و کاملا در حال پیشروی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: من به دولت یمن از این تریبون می گویم که قدر این تظاهرات مسالمت آمیز را بدانید و بدانید که با تهدید این مردم به صحنه آمده و یا برخورد خشن با این مردم ، آتشی را روشن می کنید که دودش به چشم خودتان می رود.

وی خاطر نشان کرد: آنچه واقعا جای تعجب دارد این است که سازمان ملل حتی یک بیانیه درباره غزه صادر نکرد و بیانیه آبکی و یک چیزی گفتند اما کاری نکردند؛ حتی دبیر کل سازمان ملل شد هنجره نتانیاهو و وکیل مدافع نتانیاهو. اما اینجا بیانیه دادند علیه مردم تظاهرکننده در یمن که نشان می دهد این سازمان حقیری از سازمان های آمریکا است.

امام جمعه موقت تهران گفت: به جای اینکه از مردم دفاع کنند، از ستمگرانی دفاع می کنند که در حق ملت ها ستم می کنند.

وی درباره موضوع داعش نیز گفت: اهل مطالعه چیزهایی شنیدند از آدم کشی ها و وحشی گری های این افراد که انسان برای آنها ارزش ندارد. داعش به تعبیر خودشان ساخته و پرداخته آمریکا است و من به آمریکا که هر از چندگاهی برای رد گم کردن می گوید ما به داعش حمله کردیم و به برخی از دول همسایه و کشورهای منطقه می گوییم که دود آتشی که شما روشن کرده اید و پول این گروه را شما داده اید، دودش به چشم شما رفته و به دولت هایی که همچنان این گروهک را تغذیه می کنند می گویم دیری است که دود این جنایات به چشم شما هم خواهد رفت و دیگر فریادتان اثر ندارد زیرا خود کرده را تدبیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شما گروهی کافر به معنای واقعی را درست کرده اید که در این ۵۰ روز جنایت اسراییل در غزه، داعشی ها حتی یک کلمه علیه صهیونیست ها صحبت نکردند و حتی راه پیمایی روز قدس را محکوم کردند و بصراحت گفتند که ما ماموریتی دیگر داریم.

وی ادامه داد: ما که می دانیم ماموریت شما مسلمان کشی و تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه دارید و به فضل خدا داعش به دست دولتمردان و بسیجی های عراق و جهان اسلام بسرعت از بین خواهد رفت و محو خواهد شد. زمستون تمام می شود اما روسیاهی برای شما ذغال های خدمتگذار به کفر خواهد ماند.
https://taghribnews.com/vdciuvazwt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی