تاریخ انتشار۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۸
کد مطلب : 160400

بي نام «خمينی» انقلاب ايران در هيچ کجاي دنيا شناخته شده نيست

امام ‏خمینی منادی معنویت و روحی جدید برای جهان بی ‏روح در عصر حاضر گردید.
بي نام «خمينی» انقلاب ايران در هيچ کجاي دنيا شناخته شده نيست
بیست و پنج سال از رحلت حضرت امام خمینی "ره"مى‌‏گذرد، از این رو، امروزه جهان اسلام و مردم ستمدیده دنیا مخاطب اصلی مکتب، اندیشه و تفکر ایشان هستند. و به همین دلیل، در قرن حاضر انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تحول ملت های جهان شده است.

* امام خمینى(ره)؛ رسول مهربانی ها بود و بس ...
به بیان روشن تر، در دهه ۱۹۷۰ جهان شاهد ظهور بزرگ مردی به نام امام خمینى(ره) در ایران بود. بدون شک نام امام‏ خمینی (ره) با تاریخ معاصر جهان آمیخته شده، بطوری که این بزرگ مرد قرن احیاگر میراث عظیم اسلامی در جهان امروز است. به بیان دیگر و به تعبیر اندیشمند فرانسوی، میشل فوکو، امام ‏خمینی منادی معنویت و روحی جدید برای جهان بی ‏روح در عصر حاضر گردید.

بدینسان، پایداری، تلاش و مجاهدت خستگی‏ ناپذیر امام راحل در طول بیش از سه دهه میراث گرانبهایی را برای مسلمانان و شیفتگان وی و همچنین مردم ستمدیده دنیا بر جای گذارد و سنتی نو و مکتبی اصیل برای احیای ارزش ها و اصول اسلامی در جهان امروز ارائه کرد که امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده علیه استكبار جهانی شده است.

* بی نام خمینی انقلاب ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست
به یقین، بی نام خمینی انقلاب اسلامی ایران در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست. این جمله ای است که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در توصیف نقش متمایز و بارز امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی ایران بیان کرده اند.

این تعبیر بی‌گمان گویاترین تعبیر از پیوند عنصر رهبری با انقلابی است که به گفته بسیاری از تحلیلگران سیاسی دنیا ماهیت، ویژگی ها و عملکرد آن با هیچ کدام از نمونه های مشابه آن در تاریخ تمدن بشری قابل مقایسه نیست.

از سویی حال به نظر می آید، اکنون پس از سال های دراز، باز سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) سر رسید و مردم ایران و ملل جهان وداع با خمینی کبیر را به یاد می آورند که امام خمینی حکومت بر دلها و قلبها می کرد، همه از جان و دل عاشق امام بودند و امام نیز عاشق خدا بود، عشق به خداوند و بنده مخلص او بودن افتخاری بزرگ برای امام به شمار می رفت، بی توجه به همه جا و همه کس، فقط متوجه پروردگار بود، رضای پروردگار هدف او بود.

* تمام تجسم خواست یک ملت در وجود امام راحل بود
شهید مطهری در توصیف امام (ره ) می گوید: "چه بگویم از کسی که صحبت از او همه وجودم را به لرزه در می آورد. خیلی کم می شود که تمام تجسم خواست یک ملت در وجود یک مرد خلاصه شده باشد."

آری ۲۵ سال از رحلت امام خمینى (ره) مى‏گذرد، در حالى كه تحولات سیاست هاى منطقه و جهان هنوز از رهنمودهاى ایشان تاثیر مى‏پذیرد. امام راحل در ایران انقلاب کرد، اما پیروزى انقلاب اسلامی ایران و مؤلفه‏هاى رفتارى امام خمینی(ره)، از وى چهره اى فراملى ساخت.

به بیان دیگر، امام خمینی در عصری ظهور کرد که الحاد و کفر جهانی پس از سیطره کامل بر مسلمانان قصد داشت، هویت آنان را مسخ، محو و نابود سازد و نام اسلام را از صفحه جغرافیای گیتی بزداید. امام (ره) در چنین وضع آشفته‏ای بپا خواست و با قیام خود جلوه‏ای از حیات راستین را برای امت اسلام و مردم ستمدیده جهان به ارمغان آورد. به همین اعتبار، نهضت اسلامی به سرعت رو به پیش می‏رود و امت اسلام و مردم مظلوم دنیا در حال بدست آوردن عظمت و بزرگی از دست رفته خویش می‏باشد.

* در سوگ خورشید جماران
گویی همین دیروز بود که فرمودند: «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می كنم.». رادیو بی بی سی هنگام اعلام درگذشت امام (ره ) گفت: امروز مردی چشم از جهان فرو بست که با درگذشت او چشم های بسیاری در جهان غرب آسوده خوابید.
راستی این خمینی کبیر(ره) کیست که همه مردم جهان عاشقانه او را دوست دارند. و چـه شعار زیبا و گـویایى در سالگرد رحلتـش انتخاب كرده بـودند كه "عشق به خمینـى عشق به همه خوبی هاست. آری، این روزها همه مردم دنیا در سوگ خورشید جماران سرود غم سر می دهند و برای تجدید بیعتی دو باره با امامشان راهی کوی دوست شده و برای رسیدن به حرم امام (ره) و تجدید پیمان با آرمان های انقلاب و راه این بزرگ مرد تاریخ بشریت سر از پا نمی شناسند.
https://taghribnews.com/vdciuuazut1aq52.cbct.html
مرجع : تابناک
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی