تاریخ انتشار۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 200306

داعش چهار دانشجوی خبرنگاری را در عراق ربود

گروه تروریستی داعش چهار دانشجوی دانشکده خبرنگاری دانشگاه موصل را به اتهام ارتباط با موسسه های مطبوعاتی عراق و بیگانه ربود.
داعش چهار دانشجوی خبرنگاری را در عراق ربود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دیده بان آزادی های مطبوعات در بیانیه ای اعلام کرد، گروه تروریستی داعش ساعات پایانی شب گذشته، با شناسایی دانشجویان خبرنگاری دانشگاه موصل، برخی از آنان را به اتهام ارتباط و همکاری با موسسه های مطبوعاتی عراق و بیگانه ربود.
 
دیده بان آزادی های مطبوعات افزود: این گروه 4 دانشجو را برای فرستادن به دادگاه شرعی گروه داعش در زندان الغزلانی حبس کرد. هشت نویسنده، خبرنگار و نقاش نیز در استان نینوا در اسارت داعش هستند.
 
براساس اعلام این جمعیت، شمار زیادی از زندانیان از جمله مهند العکیدی خبرنگار، علی النوفلی عکاس و روزنامه نگار، میسلون الجوادی مجری و جمال المصری نویسنده و خبرنگار، دهم ژوئن سال 2014 ربوده شدند.
 
دیده بان آزادی های مطبوعات، از شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای عضو این سازمان خواست تا از سازمان خبرنگاران بدون مرز بخواهند وضعیت سوریه و عراق و مساله جنایتهای جنگی علیه خبرنگاران این دو کشور را پیگیری کنند و عاملان این جنایات را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهند.
 
https://taghribnews.com/vdciuuarqt1aup2.cbct.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی