تاریخ انتشار۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 200504

ناکامی جنگنده های سعودی درحمله به پایگاه هوایی العند/ موفقیت های ارتش یمن و کمیته های مردمی

ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند حمله گسترده عناصر القاعده و مزدوران سعودی به پایگاه هوایی العند در استان لحج یمن را دفع و تلفات سنگینی به مهاجمان وارد کنند.
ناکامی جنگنده های سعودی درحمله به پایگاه هوایی العند/ موفقیت های ارتش یمن و کمیته های مردمی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از المنار، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دهها نفر از عناصر القاعده و افراد مسلح طرفدار متجاوزان سعودی را در حمله نافرجام به پایگاه هوایی العند کشتند و 13 دستگاه خودروی نظامی آنان را نیز منهدم کردند.
 
این نیروها همچنین به موشکباران مواضع نظامی سعودی ها در مرزها ادامه دادند.
 
"ایهاب اسعد" گزارشگر المنار، گفت: شماری از استانهای جنوبی یمن صحنه درگیریهای شدید بین ارتش و کمیته های مردمی یمن و افراد مسلح تکفیری و طرفدار متجاوزان است.
 
منابع یمنی گفتند نیروهای طرفدار تجاوز به یمن کوشیدند با پشتیبانی گسترده هوایی جنگنده های متجاوزان سعودی و آمریکایی به سوی پایگاه هوایی العند و پادگان لَبُّوزه در استان لحج پیشروی کنند و با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در مناطقی که تقریبا از پایگاه العند دور است درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن شماری از مهاجمان و به اسارت درآمدن تعداد دیگری منجر شد.
 
همچنین تعدادی از خودروهای نظامی متجاوزان به ویژه در منطقه الحسینی منهدم شد.
 
منابع یمنی گفتند نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در منطقه مُسَیْمِیْر در استان لحج نیز پیشروی‌های زیادی کردند و گروههای تکفیری متلاشی شده اند.
 
به گفته این منابع، شمار زیادی از عناصر القاعده و افراد مسلح طرفدار تجاوز به یمن در عدن کشته شدند و تعدادی خودروی نظامی آنان در حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه جعوله منهدم شد.
 
در مرزهای شمالی نیز نیروهای ارتش وکمیته های مردمی تعدادی از مواضع نظامی جدید را در وادی الجاره در استان جیزان به کنترل خود در آوردند و مقادیر زیادی سلاح به غنمیت گرفتند.
 
از سوی دیگر جنگنده های سعودی حملات هوایی خود را تشدید و شماری از استانهای یمن را بمباران کردند.
 توپخانه متجاوزان نیز دهها فروند موشک به منطقه کتاف در استان صعده شلیک کرد و شماری از شهروندان در منطقه الغیل در استان الجوف نیز درحملات هوایی شهید شدند.
 
https://taghribnews.com/vdciuuar5t1auw2.cbct.html
مرجع : واحد مرکزی خبر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی