تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۷
کد مطلب : 260904

ابراز نگرانی یونیسف از به کار گیری کودکان در درگیری های مسلحانه

دبیر اجرایی یونیسف با ابراز نگرانی از ادامه به کار گیری کودکان خردسال در درگیری های مسلحانه، خواستار تلاش های جهانی برای مقابله با این اقدام غیر انسانی شد.
ابراز نگرانی یونیسف از به کار گیری کودکان در درگیری های مسلحانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل روز سه شنبه گفت:با وجود اینکه طی 10 سال گذشته بیش از 65 هزار کودک از حضور در نیروهای مسلح آزاد شده اند، اما هنوز ده ها هزار دختر و پسر زیر سن 18 سال در درگیری های مسلحانه سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.

"آنتونی لیک" مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف" روز سه شنبه در سالگرد تصویب موافقت نامه پاریس مبنی بر خاتمه بخشیدن به به کارگیری کودکان در درگیری های مسلحانه، با اشاره به این که هنوز هزاران کودک زیر 18 سال به شرکت اجباری در درگیری ها در سراسر جهان وادار می شوند، گفت: با وجود پیشرفت هایی که در تلاش برای جلوگیری از این اقدامات حاصل شده است، اما نباید به دستاوردهای گذشته خود بسنده کنیم بلکه باید با نگاهی به آینده، راه حل های تازه ای را برای دور نگه داشتن کودکان از جبهه های نبرد جستجو کنیم.

دسترسی به آمار دقیق کودکانی که در درگیری های مسلحانه به کار گرفته می شوند به دلیل ماهیت غیرقانونی این اقدام ممکن نیست؛ اما برآوردها نشان می دهند که هم اکنون ده ها هزار کودک زیر سن 18 سال در درگیری های سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

بر اساس همین برآوردها، در سال 2013 نزدیک به 17 هزار کودک در سودان جنوبی و 10 هزار کودک از کشور آفریقای مرکزی به اجبار در جبهه های درگیری اجیر شده بودند.

وی یکی از نتایج گرایش و عضویت بیشتر کشورهای جهان به این توافقنامه را آزاد شدن بیش از 65 هزار نفر از این کودکان از میدان های نبرد ذکر کرد که از این تعداد 20 هزار نفر از آن ها از کشور کنگو و نزدیک به 9 هزار نفر از آفریقای مرکزی و یک هزار و 900 نفر کودک از کشور چاد و بقیه از چند کشور دیگر جهان بوده اند.
https://taghribnews.com/vdciuuar5t1aq32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی