تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 192900
امام جمعه مریوان:

تقویت مبانی دینی و اعتقادی فقه امام شافعی(رض) از بسیاری هجمه ها علیه مسلمین می کاهد

امام جمعه مریوان بر تقویت مبانی دینی و اعتقادی در بین مسلمانان اهل سنت منطقه تأکید کرد و گفت: تقویت فقه امام شافعی(رض) از بسیاری هجمه های فکری و فرهنگی جلوگیری کرده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کند.
تقویت مبانی دینی و اعتقادی فقه امام شافعی(رض) از بسیاری هجمه ها علیه مسلمین می کاهد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا مصطفی شیرزادی در همایش علمی تخصصی شمیم شافع ویژه کنگره بین‌المللی امام شافعی(رض) در سنندج، اظهار داشت: شناخت ویژگی های شخصیتی امام شافعی(رض) و معرفی هر چه بیشتر این عالم بزرگ جهان اسلام به نسل جوان جامعه از جمله ضرورت هایی است که باید همواره مدنظر باشد.

وی افزود: امام شافعی اهل تعامل بود و انتقادات را با سعه صدر پاسخ می ‌داد و ما به عنوان مقلدان ایشان، نظام اسلامی را دوست داریم و معتقدیم برای دفاع از جان و مال مسلمانان باید رهبری مقتدر در جامعه وجود داشته باشد.

ماموستا شیرزادی خاطرنشان کرد: امام شافعی ضروری می‌دانست که در هر عصر و زمانی، شخصی به عنوان رهبر، امام یا خلیفه وظیفه رتق و فتق امور مسلمانان را برعهده بگیرد و این اعتقاد امام شافعی با هدف اجرای احکام اسلامی و تأمین امنیت و گسترش عدالت در داخل و نیز جلوگیری از تهاجم دشمن به کشور اسلامی بود.

امام جمعه مریوان اظهار داشت: از منظر امام شافعی، امام باید دارای چند شرط برای احراز این مقام باشد که نخستین مورد قریشی بودن است.

ماموستا شیرزادی افزود: تسلط بر احکام دین تا حد اجتهاد، دارا بودن توانایی تسلط بر امور مسلمانان و مورد وثوق و پذیرش اکثریت مردم بودن از دیگر شرایط امام و رهبر جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد:  در دولت یازدهم تاکنون عنایت خاص و ویژه به روحانیون، بیش از آنچه دولت ‌های دیگر انجام داده‌ اند، صورت نگرفته است و امیدواریم در این راستا تلاش های بیشتری صورت گیرد.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، موجب بهبود وضعیت روحانیون و طلاب شده است، گفت: ما می ‌خواهیم در هر شهر و شهرک و بخشی، حوزه علمیه، دارالقرآن و مدرسه برای حفظ قرآن وجود داشته باشد.

امام جمعه مریوان اظهار داشت: مردم کردستان همواره مشارکتی گسترده در عرصه های مختلف نظام اسلامی داشته و حماسه های جاودانی را خلق کرده اند.
https://taghribnews.com/vdciurazut1a332.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی