تاریخ انتشار۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 216903
//دو خبر از فلسطین//

تاکید هنیه بر تشدید انتفاضه در سال جدید/ دعوت حماس به حضور گسترده در تشییع جنازه شهادت طلبان فلسطینی

معاون ریاست دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: عملیات‌های کنونی ملت فلسطین حاکی از آن است که 2016، سالی پر از خشم به همراه تشدید انتفاضه در مقابل رژیم اشغالگر خواهد بود.
تاکید هنیه بر تشدید انتفاضه در سال جدید/ دعوت حماس به حضور گسترده در تشییع جنازه شهادت طلبان فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: عملیات‌ مقاومتی کنونی بر این موضوع تاکید دارد که در برابر سالی از خشم و انتفاضه زنده و تشدیدشونده قرار داریم.
 
بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین آنلاین»، هنیه این سخنان را در تماس تلفنی با خانواده شهید «حسن بروز» از اهالی «جنین» اعلام کرد.
 
این شهید فلسطینی پنجشنبه هفته گذشته طی عملیاتی استشهادی در گذرگاه «بیتا» در جنوب نابلس به شهادت رسید.
 
در انتفاضه قدس که وارد چهارمین ماه خود شده تا کنون 144 فلسطینی شهید و بیش از 15 هزار تن مجروح شده‌اند.
 
خبر دیگر این که جنبش حماس در کرانه باختری، مردم فلسطین را به مشارکت فراگیر و گسترده در مراسم تشییع جنازۀ شهدایی فراخواند که رژیم صهیونیستی پیکر آنان را روز جمعه به فلسطینی ها تحویل داد.
 
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد: شهدای گرانقدری که جان و خون خود را فدای عزت و آزادی سرزمینمان کردند، سزاوار آن هستند که مردم، حضوری گسترده و شایسته هم تراز جانفشانی هایشان و در حد صبر و شکیبایی بازماندگانشان داشته باشند.
 
جنبش حماس تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیست، پیکرهای شهدایی که عملیات قهرمانانه انجام داده اند را در بازداشت نگه داشت تا از برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنان جلوگیری کند و اکنون نیز، شرایط نامناسب جوی را به عنوان زمانی مناسب برای تحویل پیکرها در نظر گرفته است تا از مشارکت گستردۀ مردم در مراسم بزرگداشت و تشییع پیکرهای شهدا جلوگیری کند.
 
در این بیانیه تاکید شده است که مردم و گروه های مقاومت فلسطینی، به منظور ناکام کردن تلاش های شکست خوردۀ رژیم اشغالگر صهیونیست، مراسم بزرگداشت گسترده و تشییع جنازه هایی فراگیر در روزهای شنبه و یک شنبه برگزار خواهند کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdciuqarpt1az32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی